Τα οφέλη της βενζίνης 100+ οκτανίων

Εδώ μπορούμε να γράφουμε για τεχνολογίες και τεχνικά θέματα των αυτοκινήτων μας. μοτέρ λάστιχα/ζάντες, λάδια, ασφάλεια, ανάρτηση, κατανάλωση, ρύπους, μετατροπές / βελτιώσεις πλαίσιο, φώτα, φρένα, αξεσουάρ, service manuals κτλ
Άβαταρ μέλους
Thanosgr
T5
Δημοσιεύσεις: 1753
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2010, 21:11
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη
Επικοινωνία:

Τα οφέλη της βενζίνης 100+ οκτανίων

Δημοσίευσηαπό Thanosgr » 18 Δεκ 2017, 19:38

Επειδη ειχαμε μια διαφωνια προχθες για τα οκτανια αν κανουν καλο ή οχι βρηκα αυτη την ερευνα και την παραθετω,
http://epitrohon.gr/ereuna-aaa-benzini-100-oktanion/
Βεβαια οπως καταλαβαινετε ολα ειναι σχετικα, και εξαρταται απο τι κινητηρα φορα το αμαξι μας.
XC60 D5 AWD MANUAL 230hp 53kgm/ροπή MY2010
VOLVO! Oλα τα αλλα ειναι πρασινα δαμασκηνα και ψιλες ελιες

Άβαταρ μέλους
cheplma
T2
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 30 Νοέμ 2017, 22:05

Re: Τα οφέλη της βενζίνης 100+ οκτανίων

Δημοσίευσηαπό cheplma » 19 Δεκ 2017, 16:22

ότι γράφει ο κατασκευαστής για το συγκεκριμένο μοντέλο
Για μέγιστες επιδόσεις και ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου, συνιστάται καύσιμο 98 RON

https://support.volvocars.com/gr/cars/p ... e801655d29
VOLVO V40 T3 1.5 Auto Livstyl 152 hp Drive-E

Άβαταρ μέλους
Αντώνης
T2
Δημοσιεύσεις: 219
Εγγραφή: 20 Μαρ 2016, 13:24

Re: Τα οφέλη της βενζίνης 100+ οκτανίων

Δημοσίευσηαπό Αντώνης » 19 Δεκ 2017, 21:29

Απλή η σούπερ βενζίνη;;

Κλασική συζήτηση μεταξύ των εραστών της αυτοκίνησης είναι το κατά πόσο οφελούνται τα αυτοκίνητα από την χρήση καυσίμου ανώτερης ποιότητας, το αν δηλαδή αυξάνεται η αποδιδόμενη ιπποδύναμη και η ροπή του κινητήρα από την χρήση τέτοιων καυσίμων. Εν προκειμένω, η συζητήση αφορά την βενζίνη με τα 95 ή 100 οκτάνια και το diesel με αυξημένο αριθμό κετανίων που είναι το αντίστοιχο των οκτανίων στο diesel. Ας δούμε τι ισχύει.


Βενζίνη

Οι βενζίνες στην Ελλάδα χωρίζονται σε δύο κύριες κατηγορίες. Αυτές που έχουν 95 οκτάνια και αυτές που έχουν 100. Το οκτάνιο είναι ένα νούμερο που μας επιτρέπει να μάθουμε το πόσο αντέχει η βενζίνη να συμπιεστεί. Όσο πιο πολλά τα οκτάνια τόσο καλύτερα αντιστέκεται η βενζίνη στην συμπίεση.

Ποιοι κινητήρες όντως οφελούνται από χρήση βενζίνης υψηλού αριθμού οκτανίων; Οι κινητήρες που συμπιέζουν πολύ τον αέρα είναι η απάντηση. Και ποιοι είναι αυτοί;

Οι turbo κινητήρες ανεξαρτήτως συμπιέσεως και οι ατμοσφαιρικοί με γεωμετρική συμπίεση, άνω του 11:1 που είναι συνήθως άμεσου ψεκασμού όπως οι FSI του ομίλου VW. Γενικά όμως, οι κινητήρες που διαθέτουν άμεσο ψεκασμό είτε είναι turbo είτε όχι έχουν οφέλη.

Ωραία όλα αυτά. Τι συμβαίνει για παράδειγμα σε έναν turbo κινητήρα άμεσου ψεκασμού όταν χρησιμοποιείται καύσιμο με χαμηλά οκτάνια; Απλά ο κινητήρας μειώνει είτε την συμπίεση, είτε την πίεση του turbo και έτσι προσαρμόζεται. Αυτή όμως η προσαρμογή οδηγεί σε μείωση της ιπποδύναμης και της ροπής.

Αυτός είναι και ο λόγος που οι κατασκευαστές στα manuals των οχημάτων τους αναφέρουν ότι αν χρησιμοποιείται καύσιμο με χαμηλότερο αριθμό οκτανίων οι επιδόσεις είναι ελαφρώς χειρότερες.
Το πόσο χειροτερεύουν τα νούμερα, έχει να κάνει με το πόσο πουσαρισμένος είναι ο κινητήρας από τον κατασκευαστή.

Για παράδειγμα, η Mercedes-Benz A45 AMG με 180 ίππους/λίτρο είναι πιο ευαίσθητη σε καύσιμο με χαμηλό αριθμό οκτανίου σε σχέση με μια A250 η οποία διαθέτει παρόμοιο κινητήρα με πολύ πιο μετριοπαθή ρύθμιση όμως (105.5 ίπποι/λίτρο).

Σίγουρα η βενζίνη με αυξημένο αριθμό οκτανίων είναι μια καλύτερη επιλογή για τον κινητήρα εν γένει, αφού πέραν των οκτανίων, συνήθως περιέχουν και άλλα πρόσθετα, τα οποία συμβάλλουν στην μακροζωϊα του κινητήρα, ωστόσο μερικές φορές το αυξημένο κόστος της βενζίνης 100 οκτανίων σε σύγκριση με εκείνο της 95 οκτανίων, ίσως να μην μπορεί να δικαιολογηθεί επαρκώς.

Αυτό που μένει σαν συμπέρασμα είναι, ότι οι σύγχρονοι κινητήρες έχουν την δυνατότητα να λειτουργήσουν με βενζίνη 95 οκτανίων, απλά όταν ο οδηγός θέλει το κάτι παραπάνω θα πρέπει να πάει σε κατοστάρα αν ο κινητήρας του είναι turbo, ενώ σε ατμοσφαιρικούς τα οφέλη είναι από μικρά ως καθόλου.

Πηγή autotriti.gr


Σχετικά με την τελευταία παράγραφο και η Βόλβο αναφέρει :

Για κανονικές συνθήκες οδήγησης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί καύσιμο 95 RON.
Για μέγιστες επιδόσεις και ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου, συνιστάται καύσιμο 98 RON.
Όταν οδηγείτε σε θερμοκρασίες πάνω από +38 °C, συνιστάται να χρησιμοποιείτε καύσιμο με το μέγιστο δυνατό αριθμό οκτανίων για βέλτιστη απόδοση και μέγιστη οικονομία καυσίμου.
V40, Τ4, RDesing, AllCarTuning


Επιστροφή σε “Τεχνικά θέματα”



Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες