Πιέσεις Ελαστικών

Εδώ μπορούμε να γράφουμε για τεχνολογίες και τεχνικά θέματα των αυτοκινήτων μας. μοτέρ λάστιχα/ζάντες, λάδια, ασφάλεια, ανάρτηση, κατανάλωση, ρύπους, μετατροπές / βελτιώσεις πλαίσιο, φώτα, φρένα, αξεσουάρ, service manuals κτλ
Άβαταρ μέλους
iatroud
T5
Δημοσιεύσεις: 2031
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 22:47
Τοποθεσία: Καλλιθέα, Αθήνα
Επικοινωνία:

Πιέσεις Ελαστικών

Δημοσίευσηαπό iatroud » 26 Δεκ 2010, 21:44

ένα χρόνο στο αυτοκίνητο και 12,5Κ χλμ με 30psi στα ελαστικά. δοκίμασα στην βόλτα των χριστουγέννων να βάλω την πίεση που προτείνει ο κατασκευαστής για eco οδήγηση (έως 160χαω) ή οδήγηση αυξημένου φορτίου, ήτοι 36psi ή 20% περισσότερος αέρας σε σχέση με ό,τι είχα συνηθίσει. η εμπειρία αρχικά ήταν μια φρίκη. τρόμαξα να συνηθίσω κυρίως την αμεσότερη απόκριση του τιμονιού, με αποτέλεσμα οι ελιγμοί ή οι στροφές της εθνικής κορίνθου στις υψηλές ταχύτητες (>140) να γίνονται με άγχος. όλη η συμπεριφορά του αυτοκινήτου άλλαξε, με αποτέλεσμα να με τρομάζει ιδιαίτερα το σενάριο της ενστικτώδους αντίδρασης, πχ αποφυγή αντικειμένου.

στα θετικά, η κατανάλωση καυσίμου με υψηλότερες μέσες ταχύτητες (καλλιθέα-ρίο, 7.3, με 100 μέση ταχύτητα)
στα αρνητικά, το γεγονός ότι μου πήρε να συνηθίσω καμιά 500αριά χλμ την συμπεριφορά του οχήματος και με φόβισε κάνα δυο φορές.

ΥΓ τελικά επιστρέφοντας έριξα την πίεση στα 33psi, ως χρυσή τομή ανάμεσα σε πέδηση και οικονομία.
Δημήτρης, S40 1.6 kinetic MY10
www.iatroud.gr

Άβαταρ μέλους
JimV60
D5
Δημοσιεύσεις: 3353
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 19:11
Τοποθεσία: Άγιος Στέφανος Αττικής

Re: Επιλογή ελαστικών

Δημοσίευσηαπό JimV60 » 27 Δεκ 2010, 14:14

Εγώ ταξιδεύω διαρκώς με 36 οπότε δε μου φαίνεται δύσκολο...Στην αρχή ήταν κάπως περίεργη η αίσθηση αλλά όχι κάτι το τραγικό. :-)
Συνέχισε και θα μείνεις...

Άβαταρ μέλους
iatroud
T5
Δημοσιεύσεις: 2031
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 22:47
Τοποθεσία: Καλλιθέα, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Επιλογή ελαστικών

Δημοσίευσηαπό iatroud » 27 Δεκ 2010, 15:07

μέσα στην πόλη το γυρνάς σε 30 ή το αφήνεις 36?
Δημήτρης, S40 1.6 kinetic MY10
www.iatroud.gr

Άβαταρ μέλους
JimV60
D5
Δημοσιεύσεις: 3353
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 19:11
Τοποθεσία: Άγιος Στέφανος Αττικής

Re: Επιλογή ελαστικών

Δημοσίευσηαπό JimV60 » 27 Δεκ 2010, 15:28

36 παντα Δημήτρη και σε ταξίδια και εντός πόλης. Δεν έχω κανένα θέμα απολύτως και με έχει βολέψει μια χαρά!
Συνέχισε και θα μείνεις...

deadp
D3
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 02 Φεβ 2010, 00:57
Τοποθεσία: Αλεξάνδρεια Ημαθίας

Re: Επιλογή ελαστικών

Δημοσίευσηαπό deadp » 27 Δεκ 2010, 16:19

Iatroud@:
Με πιο υψηλή πίεση, "κοπανάει" το αυτοκίνητο στις λακκούβες περισσότερο, όπως είναι λογικό;
Θοδωρής - Black Volvo S40 1.8 Kinetic MY-2010

Άβαταρ μέλους
iatroud
T5
Δημοσιεύσεις: 2031
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 22:47
Τοποθεσία: Καλλιθέα, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Επιλογή ελαστικών

Δημοσίευσηαπό iatroud » 27 Δεκ 2010, 21:24

θοδωρή, η αίσθηση που μου έδινε στα πρώτα χιλιόμετρα ήταν και ότι χοροπηδούσε περισσότερο αλλά κυρίως ότι γινόταν πολύ ελαφρύτερο και αμεσότερο το τιμόνι. δεν μου ενέπνεε ασφάλεια και σταθερότητα. τα πράγματα βέβαια μετά από κάνα δυο μέρες και καμιά 500-600 χλμ έγιναν πιο ήπια. θέμα προσαρμογής φαντάζομαι. το σοκ μου ("chookk" με προφορά μπακογιάννη) πάντως από τις 30 στις 36 ήταν δεδομένο. οπότε έσπευσα στην επιστροφή να τα ρίξω στις 33, με σκοπό όταν και αν τα ξανανεβάσω στις 36, να είναι μικρότερη η ψαλίδα και να γίνει πιο γρήγορα η απαιτούμενη προσαρμογή.

overall + με τις 30 είναι τρένο
- με τις 36 καίει αισθητά λιγότερο και τσουλάει πιο γρήγορα

@jim και ο γιάννης νομίζω με 36 κυκλοφορεί

ΥΓ οι υπόλοιποι τι βάζετε? μέσα έξω το ίδιο ή αλλάζετε πιέσεις?
ΥΓ2 έχει δοκιμάσει κανείς άζωτο?
Δημήτρης, S40 1.6 kinetic MY10
www.iatroud.gr

Άβαταρ μέλους
vrestas
T5
Δημοσιεύσεις: 2149
Εγγραφή: 07 Φεβ 2010, 23:13
Τοποθεσία: West Attica

Re: Επιλογή ελαστικών

Δημοσίευσηαπό vrestas » 27 Δεκ 2010, 21:39

Δημήτρη και εμένα σαν να με κουραζει το 36. Με 32-33 ειμαι μια χαρα,ειχα βαλει 36 αλλα το ενιωθα να κοπαναει και να μην καθεται τοσο ωραια οπως οταν με 33.
S60 2.0T MY11, Summum, Vibrant Copper

deadp
D3
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 02 Φεβ 2010, 00:57
Τοποθεσία: Αλεξάνδρεια Ημαθίας

Re: Επιλογή ελαστικών

Δημοσίευσηαπό deadp » 27 Δεκ 2010, 23:12

1. Προτείνω τα τελευταία μηνύματα κάποιος moderator να τα χωρίσει σε ένα ξεχωριστό topic με θέμα "Πίεση ελαστικών" ή κάτι τέτοιο...
2. Στο επόμενο γέμισμα με αμόλυβδη (1,539 εδώ στην Αλεξάνδρεια) θα το ανεβάσω στα 32 για αρχή. Ας ελπίσω να μην χοροπηδάει πολύ. Έχουμε και Saver, μη το ξεχνάμε.
Θοδωρής - Black Volvo S40 1.8 Kinetic MY-2010

grgio
T2
Δημοσιεύσεις: 76
Εγγραφή: 03 Φεβ 2010, 13:06

Re: Επιλογή ελαστικών

Δημοσίευσηαπό grgio » 28 Δεκ 2010, 06:16

iatroud έγραψε:θοδωρή, η αίσθηση που μου έδινε στα πρώτα χιλιόμετρα ήταν και ότι χοροπηδούσε περισσότερο αλλά κυρίως ότι γινόταν πολύ ελαφρύτερο και αμεσότερο το τιμόνι. δεν μου ενέπνεε ασφάλεια και σταθερότητα. τα πράγματα βέβαια μετά από κάνα δυο μέρες και καμιά 500-600 χλμ έγιναν πιο ήπια. θέμα προσαρμογής φαντάζομαι. το σοκ μου ("chookk" με προφορά μπακογιάννη) πάντως από τις 30 στις 36 ήταν δεδομένο. οπότε έσπευσα στην επιστροφή να τα ρίξω στις 33, με σκοπό όταν και αν τα ξανανεβάσω στις 36, να είναι μικρότερη η ψαλίδα και να γίνει πιο γρήγορα η απαιτούμενη προσαρμογή.

overall + με τις 30 είναι τρένο
- με τις 36 καίει αισθητά λιγότερο και τσουλάει πιο γρήγορα

@jim και ο γιάννης νομίζω με 36 κυκλοφορεί

ΥΓ οι υπόλοιποι τι βάζετε? μέσα έξω το ίδιο ή αλλάζετε πιέσεις?
ΥΓ2 έχει δοκιμάσει κανείς άζωτο?

Θέμα συνήθειας Δημήτρη είναι καθαρα!!
Και με 36 είναι τραίνο :respect και καίει και λιγότερο εφόσον πας νορμάλ :lol: :lol: !!
V O L V O S40 2.0 Summum
Average 7,8 l/100Km
Γιώργος, Σέρρες

Άβαταρ μέλους
VolvoZeus
T5
Δημοσιεύσεις: 2715
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 16:15
Τοποθεσία: Γλυφαδα, Αττικης

Re: Πιέσεις Ελαστικών

Δημοσίευσηαπό VolvoZeus » 28 Δεκ 2010, 13:37

Εγω εχω 32 (ή 34 δεν θυμαμαι :lol: ) μπρος πισω....βασικα οτι λεει ο κατασκευαστης. Δεν αλλαζω πιεσεις παρα μονο οταν ειναι να το φορτωσω.
STARK OCH TRYGG
(μτφ Δυνατο και ασφαλες)

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Πιέσεις Ελαστικών

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 28 Δεκ 2010, 13:41

μέσα στην πόλη, το έχω κάπου στο 32psi.
Σε μεγάλα ταξίδια 36Psi, με περισσότερη πίεση, νομίζω ότι είναι πιο άμεσο στις εντολές του οδηγού, ειδικά στα πολλά χλμ, με πιο χαμηλή πίεση οκ, είναι πιο άνετο αλλά και πιο πλαδαρό.

Το άζωτο, νομίζω ότι είναι πεταμένα λ7, για τα πολιτικά μας οχήματα. Και ο ατμ αέρας 70% άζωτο έχει.
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
JimV60
D5
Δημοσιεύσεις: 3353
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 19:11
Τοποθεσία: Άγιος Στέφανος Αττικής

Re: Πιέσεις Ελαστικών

Δημοσίευσηαπό JimV60 » 28 Δεκ 2010, 17:44

Συμφωνώ με το Γιάννη!
Δε νομίζω ότι αξίζει να χαλάσουμε λεφτά για άζωτο...Και με αέρα, πηγαίνω αέρα! :-P
Συνέχισε και θα μείνεις...

dkostoulis
T2
Δημοσιεύσεις: 16
Εγγραφή: 24 Αύγ 2010, 11:41
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Πιέσεις Ελαστικών

Δημοσίευσηαπό dkostoulis » 04 Φεβ 2011, 16:33

36psi σταθερά και ακλόνητα. Εξαρχής με 36 και ποτέ δεν αντιμετώπισα πρόβλημα, αντιθέτως με χαμηλότερη πίεση αμέσως αντιλαμβανόμουν ότι το αυτοκίνητο είχε πιο περίεργη συμπεριφορά, θα έλεγα ένιωθα πιο ανασφαλής...

dkostoulis
T2
Δημοσιεύσεις: 16
Εγγραφή: 24 Αύγ 2010, 11:41
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Πιέσεις Ελαστικών

Δημοσίευσηαπό dkostoulis » 06 Φεβ 2011, 21:43

Φίλε δικαστή,

Η κατανάλωσή μου είναι περίπου 7,5lit/100km, και με χαλαρότερη οδήγηση την κατέβαζα στα 6,8, όχι πιο κάτω. Μιλάμε για το S40 1.6 και με οδήγηση λόγω εργασίας σε συνθήκες 70%/30% extra/urban.
Τώρα στο θέμα της πίεσης/κατανάλωσης εδώ έχεις ένα point, διότι παρατήρησα ότι όταν κατέβασα την πίεση στα 34 ή ακόμα και στα 32 πρέπει να ζοριζόταν παραπάνω, παρ' όλα αυτά γρήγορα επανέφερα την πίεση στα 36 κυρίως για λόγους ασφάλειας. Εξάλλου by the book όταν το βάρος του αυτοκινήτου είναι αυξημένο, και το δικό μου είναι (δύο παιδικά καρεκλάκια κλπ) η πίεση επιβάλλεται στα 36 από την ίδια τη μαμά Volvo.
Νομίζω πώς ναι, η χαμηλότερη πίεση αυξάνει την κατανάλωση του αυτοκινήτου, πόσο ακριβώς όμως δεν μπορώ να σου δώσω ακριβής απάντηση.

AKIS1981
T2
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: 07 Οκτ 2010, 00:07
Τοποθεσία: GLYKA NERA ATTIKIS

Re: Πιέσεις Ελαστικών

Δημοσίευσηαπό AKIS1981 » 11 Μαρ 2012, 21:51

Καλησπέρα.Μετά από ένα μήνα με άζωτο στα λάστιχα (32,5psi) και 1.000 χλμ σε Εθνική οδό η συμπεριφορά του αυτοκινήτου έχει αλλάξει .Το αυτοκίνητο χτυπάει στην παραμικρή λακκούβα.Παρόλα αυτά είναι υποδειγματική η σταθερότητά του καθώς και η γρήγορη ανταπόκριση του τιμονιού.Βέβαια δεν υπάρχει και τεράστια απόκλιση στην κατανάλωση 8.9lt/100km με κίνηση σε Εθνική 140-160χλμ.


VOLVO S60 2.0T MY 2007
VOLVO S60 2.0T MY 2007

Άβαταρ μέλους
sprsk
D2
Δημοσιεύσεις: 408
Εγγραφή: 03 Φεβ 2010, 11:10

Re: Πιέσεις Ελαστικών

Δημοσίευσηαπό sprsk » 12 Μαρ 2012, 00:58

Στα 34 είμαι εδώ και ένα χρόνο . Αν και δεν θα διστάζω να πάω 36 όταν κάνω ταξίδια .
Βλέπω μία ιδιαίτερα φιλική συμπεριφορά στα 32 μέσα στην πόλη ( σε λακκούβες σαμαράκια κλπ εμπόδια )

AKIS1981
T2
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: 07 Οκτ 2010, 00:07
Τοποθεσία: GLYKA NERA ATTIKIS

Re: Πιέσεις Ελαστικών

Δημοσίευσηαπό AKIS1981 » 12 Μαρ 2012, 01:11

Λογικά στα 36 είμαι και εγώ σε αέρα μίας και το άζωτο έιναι βαρύτερο απο τον αέρα.
VOLVO S60 2.0T MY 2007

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Πιέσεις Ελαστικών

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 12 Μαρ 2012, 01:16

και ο αέρας ... 70% άζωτο έχει ...

Η υψηλή πίεση εκτός από την κατανάλωση, ευνοεί και την κατευθυντικότητα ειδικά σε υψηλές ταχύτητες
χάνεις σε άνεση
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

AKIS1981
T2
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: 07 Οκτ 2010, 00:07
Τοποθεσία: GLYKA NERA ATTIKIS

Re: Πιέσεις Ελαστικών

Δημοσίευσηαπό AKIS1981 » 12 Μαρ 2012, 01:32

Σωστά απλά είναι αδρανές αέριο και δεν αντιδρά με το πολυμερές από το οποίο αποτελούνται τα λάστιχα και επομένως αυξάνουν το χρόνο ζωής τους. Θεωρητικά πάντοτε.
VOLVO S60 2.0T MY 2007

Άβαταρ μέλους
Αλέκος
T2
Δημοσιεύσεις: 67
Εγγραφή: 07 Φεβ 2015, 02:31

Re: Πιέσεις Ελαστικών

Δημοσίευσηαπό Αλέκος » 05 Μάιος 2015, 15:29

Με τι μετράτε την πίεση των ελαστικών σας; (Δε φαντάζομαι να εμπιστεύεστε ό,τι δείχνει το μανόμετρο του βενζινάδικου;)

Κανένα αξιόπιστο μηχανάκι μέτρησης χρησιμοποιεί κάποιος;

Άβαταρ μέλους
VolvoZeus
T5
Δημοσιεύσεις: 2715
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 16:15
Τοποθεσία: Γλυφαδα, Αττικης

Re: Πιέσεις Ελαστικών

Δημοσίευσηαπό VolvoZeus » 05 Μάιος 2015, 15:36

Εγω εχω ενα ψηφιακο της michelin αν θυμαμαι καλα...αν θες να δω λεπτομερειες να σου πω. Μεχρι στιγμης δεν εχω βρει σε κανενα βενζιναδικο σωστες ενδειξεις.
STARK OCH TRYGG
(μτφ Δυνατο και ασφαλες)

Άβαταρ μέλους
Αλέκος
T2
Δημοσιεύσεις: 67
Εγγραφή: 07 Φεβ 2015, 02:31

Re: Πιέσεις Ελαστικών

Δημοσίευσηαπό Αλέκος » 05 Μάιος 2015, 16:08

Κατάλαβα πιο λες- αυτό έβαλα στο μάτι κ εγώ!...

Άβαταρ μέλους
vrestas
T5
Δημοσιεύσεις: 2149
Εγγραφή: 07 Φεβ 2010, 23:13
Τοποθεσία: West Attica

Re: Πιέσεις Ελαστικών

Δημοσίευσηαπό vrestas » 05 Μάιος 2015, 22:23

VolvoZeus έγραψε:Εγω εχω ενα ψηφιακο της michelin αν θυμαμαι καλα...αν θες να δω λεπτομερειες να σου πω. Μεχρι στιγμης δεν εχω βρει σε κανενα βενζιναδικο σωστες ενδειξεις.

το contimobility -κιτ επισκευης έχει μανόμετρο,τσέκαρε το αν δειχνει ιδιες μετρήσεις.
S60 2.0T MY11, Summum, Vibrant Copper

Άβαταρ μέλους
Thanosgr
T5
Δημοσιεύσεις: 1869
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2010, 21:11
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη
Επικοινωνία:

Re: Πιέσεις Ελαστικών

Δημοσίευσηαπό Thanosgr » 06 Μάιος 2015, 08:41

Εχω δικο μου επαγγελατικο πιστολι (100€) για ΙΧ χρηση... :doh
Εεε ειπαμε ειμαι :whatever :whistling
XC60 D5 AWD MANUAL 230hp 53kgm/ροπή MY2010
VOLVO! Oλα τα αλλα ειναι πρασινα δαμασκηνα και ψιλες ελιες

Άβαταρ μέλους
VolvoZeus
T5
Δημοσιεύσεις: 2715
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 16:15
Τοποθεσία: Γλυφαδα, Αττικης

Re: Πιέσεις Ελαστικών

Δημοσίευσηαπό VolvoZeus » 06 Μάιος 2015, 10:14

Αλέκος έγραψε:Κατάλαβα πιο λες- αυτό έβαλα στο μάτι κ εγώ!...

Φανταζομαι θα εχει βγαλει καποιο καλυτερο...Το δικο μου ειναι αυτο
Εικόνα
Εικόνα

Μπορεις να το προγραμματισεις κιολας με τις πιεσεις που θες εμπρος/πισω..Καλο ειναι θεωρω να υπαρχει σε καθε αυτοκινητο, αλλα ενταξει, ανηκω στην κατηγορια του απο πανω οποτε....

vrestas έγραψε:
VolvoZeus έγραψε:Εγω εχω ενα ψηφιακο της michelin αν θυμαμαι καλα...αν θες να δω λεπτομερειες να σου πω. Μεχρι στιγμης δεν εχω βρει σε κανενα βενζιναδικο σωστες ενδειξεις.

το contimobility -κιτ επισκευης έχει μανόμετρο,τσέκαρε το αν δειχνει ιδιες μετρήσεις.

Και της Volvo το κιτ επισκευης που εχω, εχει μανομετρο, αλλα δεν βολευει καθολου.
STARK OCH TRYGG
(μτφ Δυνατο και ασφαλες)

Άβαταρ μέλους
Αλέκος
T2
Δημοσιεύσεις: 67
Εγγραφή: 07 Φεβ 2015, 02:31

Re: Πιέσεις Ελαστικών

Δημοσίευσηαπό Αλέκος » 07 Μάιος 2015, 00:05

Βασικά αυτό:

Εικόνα

Ε, δε νομίζω να έχουν και φοβερές διαφορές...

Άβαταρ μέλους
VolvoZeus
T5
Δημοσιεύσεις: 2715
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 16:15
Τοποθεσία: Γλυφαδα, Αττικης

Re: Πιέσεις Ελαστικών

Δημοσίευσηαπό VolvoZeus » 07 Μάιος 2015, 10:47

Το πηρες? Ε, βασικη διαφορα, οτι ειναι πιο καινουριο :lol:
STARK OCH TRYGG
(μτφ Δυνατο και ασφαλες)

Άβαταρ μέλους
apol
T2
Δημοσιεύσεις: 32
Εγγραφή: 30 Νοέμ 2012, 16:50
Τοποθεσία: Athens

Re: Πιέσεις Ελαστικών

Δημοσίευσηαπό apol » 08 Μάιος 2015, 10:40

vrestas έγραψε:
VolvoZeus έγραψε:Εγω εχω ενα ψηφιακο της michelin αν θυμαμαι καλα...αν θες να δω λεπτομερειες να σου πω. Μεχρι στιγμης δεν εχω βρει σε κανενα βενζιναδικο σωστες ενδειξεις.

το contimobility -κιτ επισκευης έχει μανόμετρο,τσέκαρε το αν δειχνει ιδιες μετρήσεις.


Εγώ χρησιμοποιώ το contimobility, είναι λίγο άβολο βέβαια (πρέπει να ξετυλίξεις το καλώδιο κτλ κτλ) αλλά το εμπιστεύομαι περισσότερο από το βενζινάδικο.
Volvo S60 T3 Momentum MY2012

Άβαταρ μέλους
VolvoZeus
T5
Δημοσιεύσεις: 2715
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 16:15
Τοποθεσία: Γλυφαδα, Αττικης

Re: Πιέσεις Ελαστικών

Δημοσίευσηαπό VolvoZeus » 08 Μάιος 2015, 11:34

Χθες παλι ο βενζινας ηρθε να τσεκαρει το μηχανημα του οσο εβαζα αερα...1.5PSI λιγοτερο εδειχνε το δικο του. Ειπε θα το καλιμπραρει....
STARK OCH TRYGG
(μτφ Δυνατο και ασφαλες)


Επιστροφή σε “Τεχνικά θέματα”



Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 24 επισκέπτες