Λιπαντικά

Εδώ μπορούμε να γράφουμε για τεχνολογίες και τεχνικά θέματα των αυτοκινήτων μας. μοτέρ λάστιχα/ζάντες, λάδια, ασφάλεια, ανάρτηση, κατανάλωση, ρύπους, μετατροπές / βελτιώσεις πλαίσιο, φώτα, φρένα, αξεσουάρ, service manuals κτλ
Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 04 Φεβ 2010, 17:18

Εικόνα

Εδώ,
http://www.volvoclub.org.uk/pdf/VolvoOi ... 07UKv5.pdf
μπορείτε να βρείτε το τύπο των λαδιών και τις προδιαγραφές που προτείνει
η vovlo για το αυτοκίνητο σας. ;)
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

gpap
T2
Δημοσιεύσεις: 241
Εγγραφή: 02 Φεβ 2010, 12:41

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό gpap » 05 Φεβ 2010, 18:13

Και μιας και είχε προηγηθεί στους 4Τ μεγάλη κουβέντα για τα λιπαντικά, να ρωτήσω κάτι?
Πώς αντιδρούν γενικά στο συνεργείο όταν τους πας δικά σου λάδια για αλλαγή?
Διότι κερδίζουν αρκετά και από το ... λαδάκι.
Γρηγόρης, Θεσσαλονίκη
S40 1.8 Summum, MY10

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 05 Φεβ 2010, 18:19

Δεν νομίζω ότι τους πέφτει λόγος .... αρκεί να είναι εντός των προδιαγραφών του κατασκευαστή.
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
VolvoZeus
T5
Δημοσιεύσεις: 2688
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 16:15
Τοποθεσία: Γλυφαδα, Αττικης

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό VolvoZeus » 05 Φεβ 2010, 18:37

Εκτος απο δυο μολις φορες στο παρελθον (και μια ακομα που ερχετε αυτη την εβδομαδα) παντα πηγαινω εγω τα λαδια στο συνεργειο, και ποτε μα ποτε δεν μου εχουν δημιουργησει θεμα :)
STARK OCH TRYGG
(μτφ Δυνατο και ασφαλες)

Άβαταρ μέλους
SverigePower850T-5
T3
Δημοσιεύσεις: 556
Εγγραφή: 02 Φεβ 2010, 01:41
Τοποθεσία: ΧΑΙΔΑΡΙ

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό SverigePower850T-5 » 06 Φεβ 2010, 22:37

Στην αγορα κυκλοφορουν πολλα λαδια μαπα εντελως.Αν καποιο συνεργειο τα δουλευει αυτα,γιατι να μην παει ο ιδιοκτιτης τα της προτιμησης του.
VOLVO 850 T-5 2.3
http://www.youtube.com/watch?v=cpzuhD1qdKY ΝΑ ΕΓΙΝΕ ΛΑΓΟΙ

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 06 Φεβ 2010, 22:51

Για τα δικά μας P1, 2004+, ο κατασκευαστής ορίζει λάδια .... 0-5/30, με προδιαγραφές ΑCEA A1,A5,ford913b. Τα περισσότερα συνεργεία, μην πω και οι αντιπροσωπίες βάζουν, ότι να ναι .... συνήθως 10-15/40-50 ACEA A3 :o
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

gpap
T2
Δημοσιεύσεις: 241
Εγγραφή: 02 Φεβ 2010, 12:41

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό gpap » 07 Φεβ 2010, 00:38

Το ρωτάω αυτό για τον εξής λόγο.
Με το προηγούμενο αυτοκίνητο (Citroen) στην αρχή ξεκίνησα, στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο, με λάδια με φίρμα citroen σε μεταλλικό κουτί του λίτρου τα οποία ήταν στην πραγματικότητα valvoline. Οκ κανένα πρόβλημα, ώσπου σε μια αλλαγή λαδιών ξαφνικά εμφανίζονται κάτι λάδια motul τα οποία τα βλέπω δυστυχώς εκ των υστέρων από το ..περίσσευμα στο πορτ-μπαγκαζ.
Σε ερώτησή μου γιατί αυτή η αλλαγή η απάντηση ήταν ότι άλλαξαν οι ..προδιαγραφές της ..μαμάς (λες και η pSA προτείνει ... και τύπο και μάρκα..)
Όταν μάλιστα τους είπα ότι είναι κατά τη γνώμη μου πολύ χειρότερο να αλλάζεις κάθε τόσο μάρκες λιπαντικών (ενδεχόμενα και με διαφορετικές προδιαγραφές ρευστότητας) κάναν το ..κορόιδο. Ήταν όμως ανένδοτοι στο να φέρω δικά μου λάδια με το επιχείρημα ότι θα ..χάσω την εγγύηση!!

Βέβαια αυτά κράτησαν μόνο 1 χρόνο γιατί μετά την έκανα για ..μη εξουσιοδοτημένο, όπου τα πράγματα ήταν σαφώς ..φιλικότερα (και φθηνότερα ασφαλώς) και που χρησιμοποιούσε λιπαντικά για τα οποία δεν είχα κανένα πρόβλημα, απλά στην αρχή συνενοηθήκαμε εάν θα χρησιμοποιώ ημι- ή πλήρως συνθετικά.
Γρηγόρης, Θεσσαλονίκη
S40 1.8 Summum, MY10

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 07 Φεβ 2010, 01:42

Ένα πολύ καλό σίτε http://www.lubrizol.com/EuropeanEngineOils/default.html, σχετικά με τις προδιαγραφές των λιπαντικών

relative performance tool ---> passenger car engine oils

Εικόνα
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 08 Φεβ 2010, 15:47

άλλο, ένα πολύ χρήσιμο link για τεχνικές πληροφορίες λιπαντικών
http://www.prcclub.gr/Topics/Lubricants ... 40C-4C.pdf
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

dvolvo
T2
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 12 Φεβ 2010, 19:45

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό dvolvo » 12 Φεβ 2010, 20:39

Lubricants, engine
EU
C30, S40 (04-), V50, C70 (05-) Engine Service interval (km) Volume (liters) Grade Viscosity Part number
B4164S3 20.000 Approx. 4.0 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
B4184S8 10.000 Approx. 4.3 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
B4184S11 20.000 Approx. 4.3 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299 , -300, -301
B4204S3 20.000 Approx. 4.3 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
B4204S4 10.000 Approx. 4.3 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
B5244S4, Model year 2004-2007 20.000 Approx. 5.8 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
B5244S4, Model year 2008- 30.000 Approx. 5.5 ACEA A5/B5 SAE 0W-30 1161711, 719, 726
EU C30, S40 (04-), V50, C70 (05-)
B5244S5, Model year 2004-2007 20.000 Approx. 5.8 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
B5244S5, Model year 2008- 30.000 Approx. 5.5 ACEA A5/B5 SAE 0W-30 1161711, 719, 726
B5254T3 20.000 Approx. 5.8 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
B5254T7 30.000 Approx. 5.5 ACEA A5/B5 SAE 0W-30 1161711, 719, 726
EU C30, S40 (04-), V50, C70 (05-)
D4164T Model year 2005-2009 20.000 Approx. 3.7 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
D4164T Model year 2010- 20.000 Approx. 3.9 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
D4204T 20.000 Approx. 5.5 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
D4204T2 20.000 Approx. 5.5 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
D5244T8 30.000 Approx. 6.0 ACEA A5/B5 SAE 0W-30 1161711, -719, -726
D5244T9 30.000 Approx. 6.0 ACEA A5/B5 SAE 0W-30 1161711, -719, -726
D5244T13 30.000 Approx. 6.0 ACEA A5/B5 SAE 0W-30 1161711, -719, -726
USA and CDN
C30, S40 (04-), V50, C70 (05-) Engine Service interval (km/miles) Volume (liters) Grade Viscosity Part number
Petrol 12.000/7.500 Approx. 5.8 ILSAC GF-4 API SL / ACEA A1/B1 SAE 5W-30 1161754, -755, -756
Rest of the world
C30, S40 (04-), V50, C70 (05-) Engine Volume (liters) Grade Viscosity Part number
B4164S3 Approx. 4.0 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
B4184S11 Approx. 4.3 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
B4204S3 Approx. 4.3 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
B5244S4 Approx. 5.8 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
B5244S5 Approx. 5.8 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
B5254T3 Approx. 5.8 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
B5254T7 Approx. 5.8 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
Rest of the world C30, S40 (04-), V50, C70 (05-)
D4164T Model year 2005-2009 Approx. 3.7 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, 831, 832
D4164T Model year 2010- Approx. 3.9 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
D4204T Approx. 5.5 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
D4204T2 Approx. 5.5 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
D5244T8 Approx. 6.2 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
D5244T9 Approx. 6.2 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
D5244T13 Approx. 6.2 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832


Oil grade ACEA A3/B3/B4 can be replaced with ACEA A5/B5, not the other way around.



12/2/2010 Print
][/img]

dd_surfer
T2
Δημοσιεύσεις: 156
Εγγραφή: 13 Φεβ 2010, 11:27
Τοποθεσία: Πάτρα

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό dd_surfer » 13 Φεβ 2010, 11:51

dvolvo έγραψε:Lubricants, engine
EU
C30, S40 (04-), V50, C70 (05-) Engine Service interval (km) Volume (liters) Grade Viscosity Part number
B4164S3 20.000 Approx. 4.0 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
B4184S8 10.000 Approx. 4.3 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
B4184S11 20.000 Approx. 4.3 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299 , -300, -301
B4204S3 20.000 Approx. 4.3 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
B4204S4 10.000 Approx. 4.3 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
B5244S4, Model year 2004-2007 20.000 Approx. 5.8 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
B5244S4, Model year 2008- 30.000 Approx. 5.5 ACEA A5/B5 SAE 0W-30 1161711, 719, 726
EU C30, S40 (04-), V50, C70 (05-)
B5244S5, Model year 2004-2007 20.000 Approx. 5.8 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
B5244S5, Model year 2008- 30.000 Approx. 5.5 ACEA A5/B5 SAE 0W-30 1161711, 719, 726
B5254T3 20.000 Approx. 5.8 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
B5254T7 30.000 Approx. 5.5 ACEA A5/B5 SAE 0W-30 1161711, 719, 726
EU C30, S40 (04-), V50, C70 (05-)
D4164T Model year 2005-2009 20.000 Approx. 3.7 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
D4164T Model year 2010- 20.000 Approx. 3.9 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
D4204T 20.000 Approx. 5.5 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
D4204T2 20.000 Approx. 5.5 ACEA A5/B5 SAE 5W-30 31316299, -300, -301
D5244T8 30.000 Approx. 6.0 ACEA A5/B5 SAE 0W-30 1161711, -719, -726
D5244T9 30.000 Approx. 6.0 ACEA A5/B5 SAE 0W-30 1161711, -719, -726
D5244T13 30.000 Approx. 6.0 ACEA A5/B5 SAE 0W-30 1161711, -719, -726
USA and CDN
C30, S40 (04-), V50, C70 (05-) Engine Service interval (km/miles) Volume (liters) Grade Viscosity Part number
Petrol 12.000/7.500 Approx. 5.8 ILSAC GF-4 API SL / ACEA A1/B1 SAE 5W-30 1161754, -755, -756
Rest of the world
C30, S40 (04-), V50, C70 (05-) Engine Volume (liters) Grade Viscosity Part number
B4164S3 Approx. 4.0 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
B4184S11 Approx. 4.3 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
B4204S3 Approx. 4.3 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
B5244S4 Approx. 5.8 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
B5244S5 Approx. 5.8 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
B5254T3 Approx. 5.8 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
B5254T7 Approx. 5.8 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
Rest of the world C30, S40 (04-), V50, C70 (05-)
D4164T Model year 2005-2009 Approx. 3.7 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, 831, 832
D4164T Model year 2010- Approx. 3.9 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
D4204T Approx. 5.5 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
D4204T2 Approx. 5.5 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
D5244T8 Approx. 6.2 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
D5244T9 Approx. 6.2 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832
D5244T13 Approx. 6.2 ACEA A3/B3/B4 SAE 0W-30 1161830, -831, -832


Oil grade ACEA A3/B3/B4 can be replaced with ACEA A5/B5, not the other way around.



12/2/2010 Print


Ήρθε και σειρά μου να εγκαινιάσω το forum.

@dvolvo, θα ήθελα να σε ρωτήσω τι σημαίνουν οι κωδικοί στην αρχή και στο τέλος, πιο αναλυτικά:
π.χ. για την πρώτη γραμμή, τι είναι το B4164S3 και τι το 31316299, -300, -301.
Για το δικό μου αυτοκίνητο (V50 1.8 MY2010) ποιό από τα παραπάνω έχει εφαρμογή;

Μπορώ αντί για ACEA A5/B5 να βάλω ACEA A3/B3/B4 (που βρίσκονται πιο εύκολα) χωρίς πρόβλημα;

Επειδή πλησιάζω τα 10.000 km και έχω μπερδευτεί, και όσο το μελετάω το θέμα μπερδεύομαι όλο και περισσότερο, έχω τις εξής κλασικές απορίες:

1. Να αλλάξω λάδια τώρα ή στα 20.000 km που προτείνει η VOLVO;
2. Αν αλλάξω λάδια, να αλλάξω και το φίλτρο μαζί;
3. Να βάλω αυτά που προτείνει η VOLVO, δηλ. μάρκα VOLVO 5W-40 ACEA A3/B3
4. Να βάλω μάρκα VOLVO 0W-30 ACEA A5/B5
5. Να βάλω κάποια άλλα;

Πέρα από την πρώτη αλλαγή λαδιών, στην συνέχεια να αλλάζω λάδια κάθε 10.000 km ή κάθε 20.000 km; Να σημειώσω ότι θα κάνω, μόλις πουλήσω το παλαιό μου αυτοκίνητο, περίπου 25.000 με 30.000 km το χρόνο οπότε το κόστος συντήρησης είναι ένα θέμα.
VOLVO V50 1.8 MY2010

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 13 Φεβ 2010, 12:46

Μιας, κι εγώ έχω V50 1.8 , MY08.

1. Αν ενδιαφέρεσαι να κρατάς τα λάδια 20.000χλμ, πάρε ένα δείγμα και κάνε ανάλυση τώρα στα 10.000χλμ ,να δεις που είναι το TBN και αν ακόμα ισχυρό, τα κρατάς μέχρι τα 20.000 ή χρόνο, όπου θα κάνεις κι άλλη μια ανάλυση για να δεις που βρίσκεσαι, αν όλα πάνε καλά ... τα αλλάζεις κάθε 20.000 , βάζοντας τα ίδια λάδια με αυτά που έχεις (φαντάζομαι 5-30 ford 913b . Εγώ κάνω 15.000χλμ το χρόνο και τα αλλάζω κάθε 6μήνες, βάζοντας τα volvo/bp 0-30 ACEA A5.
2. Ναι
3. Η VOLVO / manual, ΔΕΝ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ . μάρκα VOLVO 5W-40 ACEA A3/B3 , άλλα minimum 5-30 ford913b ή αν οδηγείς με υψηλές ταχύτητες και ή φορτωμένο 0-30 ACEA Α5. Για το V50 1.8 ΜΥ10, δεν προτείνει η ίδια η VOLVO πουθενά Α3 άλλα Α5.

4. Ναι ή ακόμα και κάποια καλύτερα ..... πχ ACEA Α5-2008 , αν βρεις.
5. castrol SLX 0-30 A5, ή mobil1 0-30 fuel economy, ή Motul 0-30 eco energy
Τελευταία επεξεργασία από johnkyr σε 22 Ιουν 2010, 14:57, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
VolvoZeus
T5
Δημοσιεύσεις: 2688
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 16:15
Τοποθεσία: Γλυφαδα, Αττικης

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό VolvoZeus » 13 Φεβ 2010, 18:10

Σχετικα με τον πρωτο κωδικο, ειναι η ονομασια του εκαστοτε μοτερ και λειτουργει ως εξης
Το B/D σημαινει petrol/diesel
Απο τα 4 νουμερα το πρωτο δηλωνει τον αριθμο κυλινδρων, τα δυο επομενα νουμερα δειχνουντον κυβισμο πχ 25=2500cc, και το τελευταιο δειχνει τον αριθμο βαλβιδων ανα κυλινδρο. Το επομενο γραμμα S/T σημαινει, ατμοσφαιρικο/υπερτροφοδοτουμενο μοτερ...Το τελευταιο νουμερο ειναι η εκδοση του συγκεκριμενου μοτερ..
Αρα λοιπον το B4164S3, ειναι βενζινης, 4κυλινδρο, 1600cc, με 4 βαλβιδες ανα κυλινδρο, ατμοσφαιρικο μοτερ, στην 3η εκδοση :)
STARK OCH TRYGG
(μτφ Δυνατο και ασφαλες)

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 24 Φεβ 2010, 12:09

Group I

Made through Solvent Freezing. Group I base oils are the least refined of all of the groups. They are usually a mix of different hydrocarbon chains with little or no uniformity. While some automotive oils on the market use Group I stocks, they are generally used in less-demanding applications.

Group II

Made through hydroprocessing and refining, Group II base oils are common in mineral-based motor oils currently available on the market. They have fair to good performance in lubricating properties such as volatility, oxidative stability and flash/fire points. They have only fair performance in areas such as pour point, cold crank viscosity, and extreme pressure wear.

Group III

Made through hydroprocessing and refining, Group III base oils are subjected to the highest level of mineral oil refining of the base oil groups. Although they are not chemically engineered, they offer good performance in a wide range of attributes, as well as good molecular uniformity and stability. They are commonly mixed with additives and marketed as synthetic or semi-synthetic products. Group III base oil products have become more common in America during the past decade.

Group IV

Made through chemical reactions, Group IV base oils are chemically engineered synthetic-base stocks. Polyalphaolefins (PAOs) are a common example of a synthetic-base stock. Synthetics, when combined with additives, offer excellent performance over a wide range of lubricating properties. They have very stable chemical compositions and highly uniform molecular chains. Group IV base oils are becoming more common in synthetic and synthetic-blend products for automotive and industrial applications.

Group V

Made various ways, Group V base oils are used primarily in the creation of oil additives. Esters and polyolesters are both common Group V base oils used in the formulation of oil additives. Group V oils exhibit a wide variety of properties specific to each individual oil's formulation. Group V base oils are generally not used as base oils themselves, but add beneficial properties to other base oils.


****************************************************************************************************************

Engine Oil Testing
Chemical and physical analysis on commercial lubricants.

Oxidation tests
The combined effects of ambient oxygen and temperature affect lubricant aging; this phenomenon is known as oxidation. In laboratory oxidation tests, temperatures are selected in accordance with those encountered during equipment operation.

Corrosion tests
One of a lubricant's main functions is protection against corrosion. Accordingly, the reactions between the lubricant and various metal surfaces need to be determined and, where appropriate, modified.

Chemical compatibility tests
These tests are used to determine the behavior of various materials when in contact with oil. For example, specific tests are conducted to ensure the compatibility of a lubricant with seals.

Storage stability tests
Some lubricant combinations are formed by the association of products that are not fully miscible in oil. In this case, final stability representative of changes during storage needs to be checked.

Dispersion tests
The purpose of these tests is to determine the ability of an oil to maintain in suspension solids likely to pollute it during operation. For example, combustion engines produce carbon residues (soot), some of which are found in the oil. The latter must be able to maintain the soot in suspension and prevent deposits that could result in fouling or even clogging.

Shear tests
These tests determine how well lubricants withstand mechanical loads that can cause the molecules of some components to break up.

Pressure tests
There is no device available that can directly measure the ability of an oil film to withstand pressure. In the laboratory, the various properties (unctuosity, film strength, high pressure, extreme pressure) can only be assessed by their effects, using test benches that vary, one after the other, the factors that could influence them. The same types of test are carried out for greases as for oils, using special devices: four-ball machine, Timken, etc.

Bench tests

Laboratory tests are supplemented by bench tests on machines very similar to real ones and which operate under controlled conditions.

Engine tests
Engine tests are designed to determine the behaviour of oils on either gasoline or diesel engines. Each test is performed in such a way as to highlight one or more lubricant properties. No engine test enables all properties to be tested at the same time.

Bench tests are carried out either on standard automotive multi-cylinder engines or on single-cylinder engines.

Gear tests
These tests check, on real gears, the internal cohesion and pressure withstanding properties of lubricants. Various methods are used depending on the type of gear and test conditions.

Power

To test and determine the efficiency of the oil in being able to provide both, peak and smoothness of power delivery. Ability proven on engine dyno.

Reduction in friction

To show the absolute lubricating properties of the oil and the correlation in power production.

Anti-wear ability

Laboratory testing to highlight the mass and size of metal particles with in the sample of oil after 100 hours of testing.

Testing in operation

Lubricants cannot be developed without laboratory and bench tests. But these tests are specialized and, however carefully done, cannot be considered to be fully comprehensive: only operating tests can provide the final word on whether a lubricant is suitable for a given application.

Operating tests have two advantages :

they allow manufacturers to keep up with changes in the lubrication needs of various types of machinery and in the strength of the lubricants developed for them ;
they provide valuable information for adjusting bench testing methods used in the preliminary stages of development.
Operating tests are usually long and expensive, since they have to be carried out statistically on a variety of machines of the same category. Sometimes individual tests have to be repeated in order to allow for mechanical component failure, which often occurs.

The test findings are based on :

observations made throughout the duration of tests by specialized engineers,
routine analyses of lubricants sampled during operation,
examination of mechanical components once the test has been completed.
I strongly advise that you read the results that were found very, very, very carefully. Look at the properties that are important for the application that you are using it for. For example, just because a certain oil didn’t rank well overall, does not mean that it is not the best for a certain use. In the competition section, castrol ranked the poorest overall, but how it stores and how long it lasts are not issues for a racing driver, and infact would rate as being one of the best as a purpose race oil. So take notice of the aspects that reflect the use of a certain products. It would be stupid to look at a product as number 1 or 2 and say “yep that’s what I’ll get next”…..cost is also a big factor and value for money might be a deciding factor.


Group Number (1): Fully synthetic, light grade 4-stroke engine oils


Agip evolution 0W40
Agip evolution 5W40
Castrol formula r 0W40
Castrol formula r 5W30
Elf Excellium 0W40
Elf Excellium 5W40
Mobil 1 0W40
Mobil 1 5W50
Motul e-tech 8100 0W40
Motul e-tech 8100 0W30
Redline 5W30

Oxidation
8
6
8
5
9
8
9
9
8
7
6

Corrosion
8
8
9
8
10
9
10
7
7
7
8

Chemical Compatibility
8
9
9
9
9
9
9
8
8
9
9

Storage
9
9
8
6
7
7
8
10
8
8
8

Dispersion
9
8
9
7
10
9
10
7
10
9
9

Shear Tests
8
7
7
7
9
9
8
6
7
8
7

Pressure resistance
7
8
7
6
8
8
7
9
9

8

Power conversion
8
9
8
9
9
9
9
7
8
9
8

Reduction in friction co-efficient
8
8
8
9
9
9
9
8
8
8
9

Anti-wear
8
8
8
7
10
10
10
7
8
7
8




Rankings:



1. Elf Excellium 0W40
2. Mobil 1 0W40
3. Elf Excellium LDX 5W40
4. Agip evolution 0W40 / Castrol Formula r 0W40
6. Motul E-tech 8100 0W40
7. Agip evolution 5W40 / Redline 5W30
9. Mobil 1 5W50
10. Castrol Formula r 0W30
11. Motul E-tech 8100 0W30








Group Number (2): Fully synthetic, medium grade 4-stroke engine oils


Agip sint 2000 10W40
Castrol formula r 10W60
Elf Excellium 10W50
Mobil 1 5W50
Motul 6100 10W40
Penzoil GT 15W40
Redline 10W40
Shell Helix Ultra 5W40




Oxidation
8
8
9
9
9
6
7
8

Corrosion
9
8
9
7
7
6
8
8

Chemical Compatibility
8
7
8
8
8
9
8
9

Storage
7
6
7
10
6
8
7
9

Dispersion
9
8
9
7
9
7
8
7

Shear Tests
8
7
8
6
8
5
7
8

Pressure resistance
8
10
10
9
7
8
8
8

Power conversion
9
8
9
7
9
6
9
8

Reduction in friction co-efficient
9
8
9
8
8
7
8
8

Anti-wear
10
7
9
7
9
6
9
8




Rankings:



1. Elf Excellium 10W50
2. Agip Sint 2000 10W40
3. Shell Helix Ultra 5W40
4. Motul 6100 10W40
5. Redline 10W40
6. Mobil 1 5W50
7. Castrol Formula R 10W60
8. Penzoil GT 15W40




Group Number (3): Fully synthetic, full competition purpose 4-stroke engine oils


Agip GPX N1 10W40
Castrol formula SLX 0W30
Elf HTX833 10W50
Mobil 1 0W40
Motul 300V 10W40
Redline Raceoil 5W40
Royal Purple 5W30

Oxidation
7
6
8
9
7
7
7

Corrosion
8
8
9
10
8
8
8

Chemical Compatibility
9
6
7
9
7
7
8

Storage
6
5
7
8
7
6
7

Dispersion
10
10
10
10
10
10
10

Shear Tests
10
9
10
8
10
9
9

Pressure resistance
9
7
10
7
8
8
7

Power conversion
10
10
10
9
10
9
9

Reduction in friction co-efficient
10
10
10
9
10
9
10

Anti-wear
10
10
10
10
10
10
9




Rankings:



1. Elf HTX833 10W50

2. Mobil 1 0W40
3. Agip SZ N1 10W40
4. Motul 300V 10W40
5. Royal Purple 5W30
6. Redline Raceoil 5W40
7. Castrol Formula SLX





Group Number (4): Fully synthetic, gearbox and differential oils


Agip Rotara LSX 75W90
Castrol Syntrax 75W90
Elf HTX729 75W90
Mobil SHC 75W90
Mobil XHP 75W90
Motul Gear300 75W90
Redline NS 75W90
Shell SGO 75W90

Oxidation
8
9
9
8
6
9
9
7

Corrosion
9
9
9
9
10
9
8
8

Chemical Compatibility
8
9
9
8
10
9
10
8

Storage
10
10
10
10
10
10
10
10

Dispersion
10
9
10
9
9
10
10
9

Shear Tests
10
9
10
10
7
10
8
8

Pressure resistance
10
9
9
9
6
10
8
8

Power conversion


8
9
10
8
8
10
9
7

Reduction in friction co-efficient
9
10
10
9
9
10
9
8

Anti-wear
9
10
9
9
7
10
9
9




Rankings:



1. Motul Gear300 75W90
2. Elf HTX729
3. Castrol Syntrax 75W90
4. Agip Rotara LSX 75W90
5. Mobil SHC 75W90 / Redline NS 75W90
6 Redline NS 75W90
7. Mobil XHP 75W90 / Shell SGO 75W90 "
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 25 Φεβ 2010, 17:35

έφτασε το μπουκαλάκι, για την επόμενη ανάλυση .....

http://www.blackstone-labs.com/

http://www.blackstone-labs.com/free-test-kits.php

Εικόνα

Zeus, ακόμα δεν απόστειλες το δικό σου ???? :chair
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
VolvoZeus
T5
Δημοσιεύσεις: 2688
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 16:15
Τοποθεσία: Γλυφαδα, Αττικης

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό VolvoZeus » 25 Φεβ 2010, 19:09

To courier :whatever ..δεν δεχετε λεει η αμερικη υγρα ή τροφιμα οποτε δεν αναλαμβανουν...Περιμενω απαντηση απο blackstone... :chair
STARK OCH TRYGG
(μτφ Δυνατο και ασφαλες)

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 25 Φεβ 2010, 20:36

http://www.blackstone-labs.com/postal-requirements.php

In this age of terrorism, many post offices have become wary about sending anything though the mail that may be deemed dangerous. However,


Oil is not hazardous material!

It is safe and legal to send oil through the mail. If the post office insists that you pay for hazardous shipping, or that the sample must go by ground rather than air, please give them our post office letter. It explains how Blackstone's oil kits — and the oil itself — meets all US Postal Regulations. If they still resist accepting your sample, have them call us at 260/744-2380. We may not be able to change their mind, but we can try.

You might also try putting your sample in a padded envelope or small box and dropping it in a mailbox, so that it automatically goes into the system.



Postage for one sample is $1.90.
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
VolvoZeus
T5
Δημοσιεύσεις: 2688
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 16:15
Τοποθεσία: Γλυφαδα, Αττικης

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό VolvoZeus » 23 Μαρ 2010, 13:56

Ok σημερα ελαβα τα αποτελεσματα της αναλυσης, και εχουν ως εξης...

Wear was generally above average in the first sample from your Volvo. Lead (Value-11, Average-1) is from the bearings, while aluminum (V-7, A-3) comes from the pistons. The lead may be due to a particle streak running through the bearings rather than from a problem, and if so it will drop nicely next time. Universal averages are based on an oil run of ~8,500 km.
The viscosity of the oil read in the 10W/30 range rather than the 5W/30 range that we expected.
The TBN read 2.1 so you still had some active additive left. 1.0 is a low reading. Stay at 10,000 km to monitor.

:?
STARK OCH TRYGG
(μτφ Δυνατο και ασφαλες)

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 23 Μαρ 2010, 14:06

με τι το έστειλες ΕΛΤΑ ? τελικά το δείγμα ....

για να δούμε και τα ACEA A5 :idea:

το γρήγορο συμπέρασμα, είναι ότι τα λάδια (φαντάσου τα 100%sync castrol) δεν είναι για 20.000χλμ σε Ελληνικές συνθήκες.
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
VolvoZeus
T5
Δημοσιεύσεις: 2688
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 16:15
Τοποθεσία: Γλυφαδα, Αττικης

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό VolvoZeus » 23 Μαρ 2010, 14:11

johnkyr έγραψε:με τι το έστειλες ΕΛΤΑ ? τελικά το δείγμα ....

για να δούμε και τα ACEA A5 :idea:

Μια εταιρεια που χρησιμοποιουμε στο γραφειο και συνεργαζεται για Αμερικη με FedEx...εφυγε Παρασκευη, παραδοθηκε χθες το πρωι και σημερα ειχα τα αποτελεσματα..
STARK OCH TRYGG
(μτφ Δυνατο και ασφαλες)

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 23 Μαρ 2010, 14:15

αν θες στείλε με ένα μαιλ το pdf που σου στείλανε .... το TBN έιχε πέσει αρκετά .... φαντάσου αυτούς που τα κρατάνε 20.000 Ελληνικά χλμ :dizzy
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
vrestas
T5
Δημοσιεύσεις: 2141
Εγγραφή: 07 Φεβ 2010, 23:13
Τοποθεσία: West Attica

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό vrestas » 23 Μαρ 2010, 15:13

Ρε Γιάννη κάνε μας μια ανάλυση εσύ που είσαι ειδικός στα Λάδια. Τα t5 από MY08 και έπειτα συστήνουν αλλαγή λαδιών στα 30,000 η έτος αν χρησιμοποιείς castrol slx ow-30 a5/b5. Τα συγκεκριμενα τα αγόρασα απο volvopartshop.com αλλά δεν τα έχω αλλάξει ακόμα, είναι νωρίς! Παρένθεση, οι τύποι στην Αγγλία δεν παίζονται!!!Τα sport pedals ηταν για δεξιοτίμονο,εστειλα ενα mail και θα το λύσουν αμμεσα.
:respect
Hi Panayiotis,

Thanks for your feedback. I have checked the error and the problem is that the pedals we have sent are for a RHD! I will have the correct pedals sent out to you Free of charge to you. Sorry for the inconvenience caused. You may keep the incorrect pedals!

Kind Regards,
Volvopartshop.com
:applause
S60 2.0T MY11, Summum, Vibrant Copper

Άβαταρ μέλους
JimV60
D5
Δημοσιεύσεις: 3287
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 19:11
Τοποθεσία: Άγιος Στέφανος Αττικής

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό JimV60 » 23 Μαρ 2010, 15:46

Καταλάβαμε λοιπόν ότι για τις ελληνικές συνθήκες οδήγησης, τα λάδια τα οποία μας βάζουν μέσα δεν είναι για 20000 χιλιόμετρα...Συνεπώς, εκ των πραγμάτων ίσως θα ήταν καλύτερο να αλλάζουμε λάδια πιο συχνά...Βέβαια η ανάλυση που είδαμε αφορά λάδια Τ5 κινητήρα οπότε στα δικά μας μικρά μοτέρ, ίσως αυτό να διαφοροποιείται κάπως.
Δε γνωρίζω πραγματικά, έχει να προτείνει κανένας κάτι άλλο πάνω στο θέμα αυτό; :q
Συνέχισε και θα μείνεις...

Άβαταρ μέλους
JimV60
D5
Δημοσιεύσεις: 3287
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 19:11
Τοποθεσία: Άγιος Στέφανος Αττικής

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό JimV60 » 23 Μαρ 2010, 15:50

vrestas έγραψε:Τα sport pedals ηταν για δεξιοτίμονο

Πάντα δεξιά αγόρι μου... :lol:
Συγγνώμη, το ξέρω είμαι :offtopic
Συνέχισε και θα μείνεις...

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 23 Μαρ 2010, 15:56

Δεν είμαι ειδικός, αρκετά παιδιά στους 4Τ, έχουν ασχοληθεί πολύ περισσότερο.
μια καλή αρχή είναι εδώ http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php
Zeus, θα μπορούσες να ποστάρεις κι εκεί τα αποτελέσματα, για να πάρεις καμιά πιο
"σωστή" ανάλυση από πιο ειδικούς (φαντάζομαι, το δείγμα που πήρες δεν ήταν από το φίλτρο λαδιού ?)...

@vrestas, τα castrol slx ow-30 a5/b5 πρέπει να είναι Longlife (δες αν το γράφουν επάνω), άρα είναι σχεδιασμένα να διατηρούν θεωρητικά για πολλά χλμ τις αντιοξειδωτικές ιδιότητες τους. Στην Ελλάδα τώρα με την πολύ σκόνη, και την οδήγηση σε ορεινές διαδρομές ή μέσα στην πόλη, καλό είναι να αλλάζουμε τα λάδια συχνά και να είναι προδιαγραφών που ορίζει ο κατασκευαστής .... δυστυχώς τα οχήματα μας δεν έχουν όργανο μέτρησης θερμοκρασίας/πίεσης λαδιού :swear, ενώ αυτό της θερμοκρασίας νερού είναι κολλημένο στην μέση, για μια μεγάλη θερμοκρασιακή διακύμανση :dizzy , ας το καταργούσαν και να έβαζαν μόνο φωτάκια μπλε/κόκκινο ...... :mrgreen:
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
VolvoZeus
T5
Δημοσιεύσεις: 2688
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 16:15
Τοποθεσία: Γλυφαδα, Αττικης

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό VolvoZeus » 23 Μαρ 2010, 15:59

Μα το ΤΒΝ εδειξε οτι ειχαν ζωη ακομα τα λαδια (The TBN read 2.1 so you still had some active additive left). Η προτροπη για αλλαγη παλι στα 10000 χιλιομετρα ειναι για να παρακολουθησουμε τα αλλα στοιχεια που εμφανιζοντε πανω απο το μεσο ορο.
Επιπλεον το λαδι Castrol Edge 5W-30 Α3/Β3 που χρησιμοποιουσα μεχρι τωρα, φανηκε να ειναι εκτος προδιαγραφων, αφου το ιξωδες ηταν στην περιοχη ενως λαδιου 10W-30 (SUS Viscosity @ 210F- 65.9 Average- 56-63 και cSt Viscosity @ 100C- 11.85 με Average- 9.1-11.3). Σε αυτη την αλλαγη τοποθετηθηκε το λαδι της Volvo 0W-30 Α5/Β5...Σε αλλα 8000χλμ θα δουμε τι εχει αλλαξει.
STARK OCH TRYGG
(μτφ Δυνατο και ασφαλες)

Άβαταρ μέλους
VolvoZeus
T5
Δημοσιεύσεις: 2688
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 16:15
Τοποθεσία: Γλυφαδα, Αττικης

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό VolvoZeus » 23 Μαρ 2010, 16:05

johnkyr έγραψε:Δεν είμαι ειδικός, αρκετά παιδιά στους 4Τ, έχουν ασχοληθεί πολύ περισσότερο.
μια καλή αρχή είναι εδώ http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php
Zeus, θα μπορούσες να ποστάρεις κι εκεί τα αποτελέσματα, για να πάρεις καμιά πιο
"σωστή" ανάλυση από πιο ειδικούς (φαντάζομαι, το δείγμα που πήρες δεν ήταν από το φίλτρο λαδιού ?)...

Αν εισαι μελος feel free to post τα αποτελεσματα μου. Θα ποσταρω και στους 4Τ. Το δειγμα το πηρα απο την ταπα αποστραγγισης του καρτερ αφου ειχαν τρεξει αρκετα ωστε να φυγουν τυχον κατακαθισεις.
STARK OCH TRYGG
(μτφ Δυνατο και ασφαλες)

Άβαταρ μέλους
iatroud
T5
Δημοσιεύσεις: 2031
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 22:47
Τοποθεσία: Καλλιθέα, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό iatroud » 23 Μαρ 2010, 18:34

vrestas έγραψε: You may keep the incorrect pedals!

θα τα βγάλεις στις αγγελίες του φόρουμ?
Δημήτρης, S40 1.6 kinetic MY10
www.iatroud.gr

Άβαταρ μέλους
vrestas
T5
Δημοσιεύσεις: 2141
Εγγραφή: 07 Φεβ 2010, 23:13
Τοποθεσία: West Attica

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό vrestas » 23 Μαρ 2010, 19:09

Είσαι για Υπουργείο Οικονομικών,εσύ υπουργός και εγώ υφυπουργός! Παίζει....κάτσε να δω τι θα μου στείλουν!
S60 2.0T MY11, Summum, Vibrant Copper

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 17 Μάιος 2010, 18:34

μετά από αλλαγή, από volvo(BP) 100% synthetic 0-30 ACEA A3/B4 Api SL/SM και (8.000χλμ 6μήνες στην Αθήνα, δείγμα πήγε για ανάλυση) , σε Volvo(BP) 100% synthetic longlife, 0-30 A5/B5 Api SL/SM

είδα διαφορά προς το καλύτερο, σε ότι έχει να κάνει με την ομαλή λειτουργία του μοτέρ, στην κατανάλωση -0,3λτ/100 και ως προς τις επιδόσεις, που μου φαίνεται πιο πρόθυμο με μεγαλύτερες σχέσεις στο κιβώτιο με χαμηλές στροφές.

Τα amsoil ASL και τα SSO, τα έχω ψηλά στην εκτίμηση μου και ίσως τα δοκιμάσω σε κάποια επόμενη αλλαγή.
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 17 Μάιος 2010, 23:04

Εικόνα

παρθένο λαδάκι ... Μ1 0w40 , με 0 χλμ
Τελευταία επεξεργασία από johnkyr σε 29 Μάιος 2010, 10:33, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 20 Μάιος 2010, 19:16

"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
JimV60
D5
Δημοσιεύσεις: 3287
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 19:11
Τοποθεσία: Άγιος Στέφανος Αττικής

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό JimV60 » 20 Μάιος 2010, 19:22

Πω πω ρε παιδάκι μου τι μανία είναι αυτή με τα λιπαντικά;;; :dizzy :dizzy :dizzy
Βάλε μέσα ελαιόλαδο ρε συ και μην τρελαίνεσαι τόσο πολύ...Προδιαγραφές VOLVO αν έχουν, μη σε νοιάζει τίποτα!!!
Μιλάμε στο συγκεκριμένο τόπικ εγώ (και πολλοί άλλοι φαντάζομαι) έχω χάσει τη μπάλα!
Συνέχισε και θα μείνεις...

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 20 Μάιος 2010, 19:33

πάντως ακόμα και η Δήμητρα, μετά από αλλαγή

volvo 0w30 A3 σε volvo 0w30 A5 κατάλαβε διαφορά προς το καλύτερο.
θα δείξουν οι αναλύσεις ..... ότι και να λέμε ....

Η Γυναίκα σου που είναι από καλαμάτα, κάτι περισσότερο από σενα θα ξέρει :applause
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
JimV60
D5
Δημοσιεύσεις: 3287
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 19:11
Τοποθεσία: Άγιος Στέφανος Αττικής

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό JimV60 » 20 Μάιος 2010, 19:37

johnkyr έγραψε:volvo 0w30 A3 σε volvo 0w30 A5 κατάλαβε διαφορά προς το καλύτερο.
θα δείξουν οι αναλύσεις ..... ότι και να λέμε ....

Άρα εγώ τι να βάλω ρε συ στο σέρβις που κοντεύει; :q
Πραγματικά έχω χάσει τη μπάλα!
Συνέχισε και θα μείνεις...

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 20 Μάιος 2010, 19:55

Δεν σε παίρνω στο λαιμό μου ...... χαχαχα

κάθε πότε τα αλλάζεις ? αν μια (1) φορά το χρόνο, στο service , καλύτερα πιστεύω είναι να βάλεις κάτι σε longlife.
πάρε κι ένα δείγμα από αυτά που έχεις να δούμε τι ψάρια πιάνουν ??? τι είναι volvo 5-40 A3 ?

δες τα ELF EVOLUTION SXR 5W30 ACEA 2007: A5/B5 API: SL/CF
τα ELF EVOLUTION CRV 0W30 ACEA A5/B5 * VW 503.00 / 506.00 / 506.01, που είναι Α5, αλλά καλύπτουν και τις προδιαγραφές της VW
δες αυτά που πήρε ο vrestas Castrol SLX 0w30 A5
δες τα Mobil1 0-30 fuel economy , mobil1 5-30 Esp, αν το σκίζεις πολύ.

ή άφησε την Βελμάρ να σου βάλει τα κατάλληλα ....
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 20 Μάιος 2010, 20:38

Εικόνα

ELF EVOLUTION CRV 0W30

@jim, πόσα χλμ έχεις τώρα ?
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 29 Μάιος 2010, 07:39

Εικόνα

ανάλυση λαδιών, από το δικό μου ..... ;-)

Εικόνα

ανάλυση του volvoZeus

* οι μονάδες μέτρησης, είναι σε ppm (http://el.wikipedia.org/wiki/Ppm_%28%CE ... 7%CF%82%29)

Εικόνα

παρθένο λαδάκι ... Μ1 0w40 , με 0 χλμ
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
vrestas
T5
Δημοσιεύσεις: 2141
Εγγραφή: 07 Φεβ 2010, 23:13
Τοποθεσία: West Attica

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό vrestas » 30 Μάιος 2010, 13:43

Γιαννη δωσε μας το σχολιο σου για τις αναλυσεις λαδιων. Οκ διαβάσαμε τι λεει το εργαστηριο αλλα πες μας και 2 κουβεντες αφου εισαι ψαγμενος στο θέμα.Ποσο στοιχιζει να γινει η αναλυση και ποια διαδικασια ακολουθησατε?thanx!
S60 2.0T MY11, Summum, Vibrant Copper

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 30 Μάιος 2010, 13:54

@δικαστής

Όσο το ψάχνεις .... τόσο μπερδεύεσαι και περισσότερες επιλογές βλέπεις μπροστά σου ....

Για να έχουμε μια εικόνα για το τι λάδι χρειάζεσαι (φθορά κτλ κτλ), κάθε πότε πρέπει να το αλλάζεις ... κτλ, πρέπει να κάνεις μια ανάλυση λαδιών, όπως παραπάνω, όλα τα άλλα είναι υποθέσεις. Στην επόμενη αλλαγή πάρε ένα δείγμα ..... :-D

για το δικό σου μοτέρ, για το λιώσιμο που του κάνεις .... από τα λάδια που μπορείς να βρεις στην Ελληνική αγορά, από τα πιο απλά, έως τα πιο "αντρικά", θα τοποθετούσα τα παρακάτω...

1. Mobil1 0-40
2. silkonele pro 5-40
3. Redline (5/10)-40
4. Motul 300V (5/10)-40
5. elf HTX
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 30 Μάιος 2010, 14:14

vrestas έγραψε:Γιαννη δωσε μας το σχολιο σου για τις αναλυσεις λαδιων. Οκ διαβάσαμε τι λεει το εργαστηριο αλλα πες μας και 2 κουβεντες αφου εισαι ψαγμενος στο θέμα.Ποσο στοιχιζει να γινει η αναλυση και ποια διαδικασια ακολουθησατε?thanx!


Δεν είμαι καθόλου ψαγμένος .... πολύ λίγα βασικά γνωρίζω. Τα συνοψίζω παρακάτω

1. Βάζεις ότι λέει το manual ηξώδες/προδιαγραφές , ο κατασκευαστής ξέρει καλύτερα από εμάς
2. Προσθέτεις, τον δικό σου τρόπο οδήγησης ή τις απαιτήσεις των δρόμων που πας, (ανηφόρες, φοτωμένο, μεγάλες ταχύτητες κτλ)
3. Σκέφτεσαι να κάνεις οικονομία στην τσέπη σου ? +κατανάλωση βενζίνης +επιδόσεις +κόστος λαδίου +κόστος αναλύσεων.

Η ανάλυση, για το δικό μου μοτέρ (για να είμαστε πιο σοβαροί θα πρέπει να δούμε και μελλοντικές αναλύσεις), έδειξε ότι έχει φυσιολογική φθορά, τα λάδια μάλλον τα αλλάζω πολύ νωρίς TBN 6.5 και ότι βρέθηκε λίγο πάνω από το μέσο όρο χαλκός, μακάρι να προέρχεται από το ότι το μοτέρ είναι ακόμα καινούριο και δεν έχει στρωθεί ακόμα 100%, όπως είπαν. Αν εξακολουθήσει να είναι πάνω από τον μέσο όρο, θα δείχνει ότι το μοτέρ πιέζετε με μεγάλο φορτίο, ανηφόρες κτλ και ίσως με λίγες στροφές για οικονομία καυσίμου με 100% ανοιχτή την πεταλούδα στο μοτέρ, ο χαλκός πρέπει να είναι από τα κουζινέτα του στροφάλου. Τώρα, το blackstoneLABS, συνέκρινε τις ρυθμίσεις με κάποιον αμερικάνικο ford 1.8. Θα δείξει, αν δεν πέσει, με τον τρόπο που το οδηγώ, θα έχω 2 επιλογές. Να δοκιμάσω κάποιο πιο "σκληρό" ποιοτικό λάδι, πχ mobil1 0w40 ή να προσθέσω κάποιο αντιτριβικό, πχ motorkote. H Ανάλυση πάει κάπου 30€ μαζί με το TBN και κάπου 20€ χωρίς ΤΒΝ. Ακόμα βέβαια δεν έχω πληρώσει... γιατί δεν κατάφεραν να χρεώσουν την πιστωτική μου κάρτα :lol: .
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 31 Μάιος 2010, 00:42

λαδάκι σε diesel ..... 320d after 23.000χλμ

Εικόνα

και λαδάκι σε petrol ..... audi A4 1.6 after 23.000χλμ

Εικόνα

μια χαρά φαίνονται τα δικά μου ... χαχα
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 31 Μάιος 2010, 00:46

ένα link για να καταλάβουμε, πως διαβάζουμε τα αποτελέσματα, από το εργαστήριο ....

http://www.bobistheoilguy.com/whatisoilanalysis.htm
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
johnkyr
T6
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 12:58
Τοποθεσία: Αττική

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 31 Μάιος 2010, 03:55

Volvo T5 and mobil1 ;-)

Εικόνα
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."

Άβαταρ μέλους
iatroud
T5
Δημοσιεύσεις: 2031
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 22:47
Τοποθεσία: Καλλιθέα, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Λιπαντικά

Δημοσίευσηαπό iatroud » 31 Μάιος 2010, 14:51

johnkyr έγραψε:αλλά δυστυχώς περιοριζόμαστε στο ότι υπάρχει στην Ελληνική αγορά.

το τμήμα προμηθειών του vresta τι λέει για ομαδική προμήθεια?
Δημήτρης, S40 1.6 kinetic MY10
www.iatroud.gr


Επιστροφή σε “Τεχνικά θέματα”



Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: fox13gr και 18 επισκέπτες