Την περασμένη βδομάδα επιχείρησα να αλλάξω τακάκια στο Volvo μου και βρήκα τώρα την ευκαιρία να σας γράψω την εμπειρία μου και τα βήματα που ακολούθησα.
Για ό,τι αφορά την αλλαγή των μπροστά τακακιών, η διαδικασία είναι αρκετά εύκολη (με τα σωστά εργαλεία).
Για τη διαδικασία χρειάζονται τα εξής:
1. Άλλεν καρυδάκι 7 mm και καστάνια 1/2'' (χρησιμοποιείται για την αφαίρεση των guide-pins που συγκρατούν τη δαγκάνα).
2. Ίσιο κατσαβίδι για να αφαιρέσουμε τη μεταλλική ασφάλεια που συγκρατεί τη δαγκάνα
3. Καθαριστικό σπρέυ φρένων
4. Γράσσο σιλικόνης για τη λίπανση των guide-pins (προσοχή, δε χρησιμοποιούμε άλλα χημικά καθώς τα πετροχημικά καταστράφουν το προστατευτικό παπουτσάκι)
5. Τακάκια (εγώ αγόρασα της Ferodo, Premier Eco Friction, στα 27 ευρώ τα μπροστά και 24 ευρώ τα πίσω).
6 . Ειδικό εργαλείο συμπίεσης/επαναφοράς του εμβόλου (κάνει περίπου 12-15 ευρώ).
7. Πάστα για την εξάλειψη του τριξίματος των φρένων
Όσον αφορά τη διαδικασία:
1. Σηκώνουμε το αμάξι και αφαιρούμε τις μπροστινές ρόδες.
2. Αφαιρούμε τη μεταλλική ασφάλεια που συγκρατεί τη δαγκάνα με το ίσιο κατσαβίδι
3. Αφαιρούμε τις πλαστικές τάπες που καλύπτουν τα guide-pins της δαγκάνας
4. Χρησιμοποιούμε την καστάνια και με το 7mm καρυδάκι αφαιρούμε τα guide-pins πάνω και κάτω
5. Καθαρίζουμε τα guide-pins και χρησιμοποιούμε γράσσο σιλικόνης για τη λίπανση αυτών και τα ξανατοποθετούμε μέσα στα παπουτσάκια τους, χωρίς όμως να τα σπρώξουμε σε θέση βιδώματος ώστε να μπορέσουμε να αφαιρέσουμε τη δαγκάνα
6. Αφαιρούμε τη δαγκάνα και την τοποθετούμε σε σημείο πανω στο δίσκο έτσι ώστε να μην τραυματίσουμε την σωλήνα/παροχή υγρών φρένου (κοινώς δεν την αφήνουμε να κρέμεται από το σωλήνα παροχής υγρών φρένου)
7. Ξεβιδώνουμε το καπάκι συμπλήρωσης υγρών φρένου (κατά τη συμπίεση του εμβόλου, επιστρέφονται υγρά στο δοχείο πλήρωσης και μπορεί να ξεχυλίσει)
8. Χρησιμοποιούμε το ειδικό εργαλείο συμπίεσης εμβόλου και εκτονώνουμε το έμβολο.
9. Λιπαίνουμε τα νέα τακάκια στις επαφές τους με τη δαγκάνα με ειδική πάστα για να εξαλείψει τα τριξίματα κατά το φρενάρισμα
10. Τοποθετούμε τα τακάκια πάνω στη δαγκάνα
11. Επανατοποθετούμε τη δαγκάνα και βιδώνουμε τα guide-pins ώστε να ασφαλίσει η δαγκάνα
12. Τοποθετούμε τη μεταλλική ασφάλεια στη δαγκάνα
13. Πατάμε φρένο ώστε το έμβολο να συμπιεστεί και να πατήσει πάνω στα νέα τακάκια μέχρι να σκληρύνει η αίσθηση του φρένου
Για τα πίσω τακάκια η διαδικασία είναι ελαφρώς πιο περίπλοκη, μιας και χρειάζεται προσοχή σε δύο σημεία:
1. Για τη συμπίεση των φρένων της δαγκάνας απαιτείται το εργαλείο μας να έχει κέντρο στους πύρους απόσταση 20mm.

2. Τέλος απαιτείται η ρύθμιση του χειρόφρενου (σφύξιμο της βίδας που συγκρατεί το συρματόσχοινο) που βρίσκεται κάτω από το προστατευτικό κάλυμμα του χειρόφρενου, μέσα στην καμπίνα.
