Σελίδα 1 από 1

Αλλαγή τακάκια μπρος/πίσω σε Volvo V40 D2 2015

Δημοσιεύτηκε: 23 Αύγ 2020, 13:53
από Kostas244
Καλησπέρα στην ομάδα,

Την περασμένη βδομάδα επιχείρησα να αλλάξω τακάκια στο Volvo μου και βρήκα τώρα την ευκαιρία να σας γράψω την εμπειρία μου και τα βήματα που ακολούθησα.

Για ό,τι αφορά την αλλαγή των μπροστά τακακιών, η διαδικασία είναι αρκετά εύκολη (με τα σωστά εργαλεία).
Για τη διαδικασία χρειάζονται τα εξής:
1. Άλλεν καρυδάκι 7 mm και καστάνια 1/2'' (χρησιμοποιείται για την αφαίρεση των guide-pins που συγκρατούν τη δαγκάνα).
2. Ίσιο κατσαβίδι για να αφαιρέσουμε τη μεταλλική ασφάλεια που συγκρατεί τη δαγκάνα
3. Καθαριστικό σπρέυ φρένων
4. Γράσσο σιλικόνης για τη λίπανση των guide-pins (προσοχή, δε χρησιμοποιούμε άλλα χημικά καθώς τα πετροχημικά καταστράφουν το προστατευτικό παπουτσάκι)
5. Τακάκια (εγώ αγόρασα της Ferodo, Premier Eco Friction, στα 27 ευρώ τα μπροστά και 24 ευρώ τα πίσω).
6 . Ειδικό εργαλείο συμπίεσης/επαναφοράς του εμβόλου (κάνει περίπου 12-15 ευρώ).
7. Πάστα για την εξάλειψη του τριξίματος των φρένων

Όσον αφορά τη διαδικασία:
1. Σηκώνουμε το αμάξι και αφαιρούμε τις μπροστινές ρόδες.
2. Αφαιρούμε τη μεταλλική ασφάλεια που συγκρατεί τη δαγκάνα με το ίσιο κατσαβίδι
3. Αφαιρούμε τις πλαστικές τάπες που καλύπτουν τα guide-pins της δαγκάνας
4. Χρησιμοποιούμε την καστάνια και με το 7mm καρυδάκι αφαιρούμε τα guide-pins πάνω και κάτω
5. Καθαρίζουμε τα guide-pins και χρησιμοποιούμε γράσσο σιλικόνης για τη λίπανση αυτών και τα ξανατοποθετούμε μέσα στα παπουτσάκια τους, χωρίς όμως να τα σπρώξουμε σε θέση βιδώματος ώστε να μπορέσουμε να αφαιρέσουμε τη δαγκάνα
6. Αφαιρούμε τη δαγκάνα και την τοποθετούμε σε σημείο πανω στο δίσκο έτσι ώστε να μην τραυματίσουμε την σωλήνα/παροχή υγρών φρένου (κοινώς δεν την αφήνουμε να κρέμεται από το σωλήνα παροχής υγρών φρένου)
7. Ξεβιδώνουμε το καπάκι συμπλήρωσης υγρών φρένου (κατά τη συμπίεση του εμβόλου, επιστρέφονται υγρά στο δοχείο πλήρωσης και μπορεί να ξεχυλίσει)
8. Χρησιμοποιούμε το ειδικό εργαλείο συμπίεσης εμβόλου και εκτονώνουμε το έμβολο.
9. Λιπαίνουμε τα νέα τακάκια στις επαφές τους με τη δαγκάνα με ειδική πάστα για να εξαλείψει τα τριξίματα κατά το φρενάρισμα
10. Τοποθετούμε τα τακάκια πάνω στη δαγκάνα
11. Επανατοποθετούμε τη δαγκάνα και βιδώνουμε τα guide-pins ώστε να ασφαλίσει η δαγκάνα
12. Τοποθετούμε τη μεταλλική ασφάλεια στη δαγκάνα
13. Πατάμε φρένο ώστε το έμβολο να συμπιεστεί και να πατήσει πάνω στα νέα τακάκια μέχρι να σκληρύνει η αίσθηση του φρένου

Για τα πίσω τακάκια η διαδικασία είναι ελαφρώς πιο περίπλοκη, μιας και χρειάζεται προσοχή σε δύο σημεία:
1. Για τη συμπίεση των φρένων της δαγκάνας απαιτείται το εργαλείο μας να έχει κέντρο στους πύρους απόσταση 20mm.

Εικόνα

2. Τέλος απαιτείται η ρύθμιση του χειρόφρενου (σφύξιμο της βίδας που συγκρατεί το συρματόσχοινο) που βρίσκεται κάτω από το προστατευτικό κάλυμμα του χειρόφρενου, μέσα στην καμπίνα.
Εικόνα

Re: Αλλαγή τακάκια μπρος/πίσω σε Volvo V40 D2 2015

Δημοσιεύτηκε: 23 Αύγ 2020, 18:14
από Thanosgr
Ωραιος και αναλυτικοτατος!!! :applause :respect :vow

Re: Αλλαγή τακάκια μπρος/πίσω σε Volvo V40 D2 2015

Δημοσιεύτηκε: 23 Αύγ 2020, 19:34
από Kostas244
Ευχαριστώ πολύ Θάνο!

Αν αναλογιστούμε ότι δεν είμαι μηχανικός, αν πιάνουν λίγο τα χέρια σου, είναι ευκαιρία να το δοκιμάσει οποιοσδήποτε.
Όχι μόνο μαθαίνεις το αμάξι σου καλύτερα και αποκτάς ουσιαστική γνώση, αλλά μπορείς να γλιτώσεις και αρκετά ευρόπουλα.

Σε επόμενο Post, θα ανεβάσω πιο αναλυτικά με φωτογραφίες τη διαδικασία για αλλαγή φίλτρου πετρελαίου (αλλαγή κάθε 20.000 km στη χειρότερη για τα δεδομένα της ποιότητας πετρελαίου στην Ελλάδα)

Re: Αλλαγή τακάκια μπρος/πίσω σε Volvo V40 D2 2015

Δημοσιεύτηκε: 28 Αύγ 2020, 16:11
από haralabosg
Τωρα μολις ειδα το post, μπραβο Kώστα +++++ :applause