50 χρόνια από τη νίκη της Volvo στο Ακρόπολις

Athamas
T2
Δημοσιεύσεις: 138
Εγγραφή: 01 Ιαν 2015, 18:27

50 χρόνια από τη νίκη της Volvo στο Ακρόπολις

Δημοσίευσηαπό Athamas » 03 Ιουν 2015, 14:21

Πόσοι από εμάς γνωρίζουν ότι ένα Volvo έχει κερδίσει Ράλλυ Ακρόπολις;
Το αγαπημένο μου Volvo 122 S με τους Carl-Magnus Skogh (οδηγός) και Lennart Berggren (συνοδηγός) ήταν οι νικητές. :applause
Δείτε παρακάτω το σχετικό αφιέρωμα και προσέξτε το ντύσιμο και τα υποδύματα των νικητών της εποχής. :respect
Άλλες εποχές, ρομαντικές, τότε που με δυό ρεζέρβες στην σχάρα έμπενες και έτρεχες στον αγώνα,
που πραγματικά ήταν αγώνας. Αγώνας τακτικής, αντοχής και θεάματος και όχι όπως σήμερα... :cry:
http://www.protothema.gr/car-and-speed/ ... akropolis/

Και εδώ τα αποτελέσματα του αγώνα.
http://www.ewrc-results.com/final.php?e=18436

Και εδώ η 122 S το 1966 σε πλαγιολίσθηση ισχύος...!!! :vow
http://img524.imageshack.us/img524/7623 ... na1nw7.jpg
V50 D2 SPORT

Athamas
T2
Δημοσιεύσεις: 138
Εγγραφή: 01 Ιαν 2015, 18:27

Re: 50 χρόνια από τη νίκη της Volvo στο Ακρόπολις

Δημοσίευσηαπό Athamas » 16 Ιουν 2015, 16:44

Τα Rallye Acropolis εκείνης της εποχής ήταν διαφορετικά σε σχέση με τη σύγχρονη.
Η άγρια ομορφιά του «παλιού» Acropolis - πριν από την ένταξή του στους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος -
βρισκόταν ακριβώς στην εξουθενωτική δοκιμασία που αντιμετώπιζαν πληρώματα κι αυτοκίνητα.
Ήταν ένας αγώνας 2.500 χιλιομέτρων χωρίς ανάπαυλα για ξεκούραση, που έφερνε στα όριά τους ανθρώπους και μηχανές.
Σε αυτή τη «μάχη επιβίωσης», το να καταφέρει μια συμμετοχή να περάσει τη γραμμή του τερματισμού φάνταζε ήδη με νίκη.
Και, βέβαια, αν μόνο το να τερματίσει κανείς ήταν νίκη, η πρωτιά αποτελούσε την πιο πειστική απόδειξη ότι πλήρωμα και αυτοκίνητο ήταν φτιαγμένα από εξαιρετικά υλικά.

Στο Acropolis του 1965, από τα 87 αυτοκίνητα που πήραν θέση στην εκκίνηση (ανάμεσά τους πολλές κορυφαίες συμμετοχές) μόνο τα 15 πέτυχαν να ολοκληρώσουν τον αγώνα.
Ανάμεσα στους άτυχους, ο εκ των «Ιπτάμενων Φινλανδών», Τίμο Μάκινεν, που αντιμετώπισε πολλαπλά προβλήματα με το αυτοκίνητό του και, τελικά, εγκατέλειψε λίγο πριν φθάσει στο τέλος.
Ανάλογη τύχη είχαν και άλλα ανταγωνιστικά πληρώματα, ενώ στην έκβαση του αγώνα έπαιξαν ρόλο και τα λάθη, όπως αυτό του Ντίτερ Γκλέμσερ.
Ο Γερμανός οδηγός έστριψε λάθος σε κάποιο σημείο της διαδρομής, έχασε 20 λεπτά και δέχθηκε πολλούς βαθμούς ποινής, βγαίνοντας εκτός μάχης.
Καθώς ο αγώνας πλησίαζε προς το τέλος, η διεκδίκηση της νίκης εξελίχθηκε σε σουηδική μονομαχία ανάμεσα σε δύο έμπειρους οδηγούς,
τον Έρικ Κάρλσον, ένα από τα μεγάλα ονόματα της εποχής στο τιμόνι ενός Saab Sport και τον Καρλ-Μάγκνους Σκογκ, που οδηγούσε το Volvo Amazon 122S.
Τελικά ο Σκογκ, με ελάχιστη διαφορά, κατάφερε να γράψει το όνομά του στην επίζηλη λίστα των τροπαιούχων του Acropolis.

Επιβραβεύθηκε έτσι, μέσα στις πιο δύσκολες συνθήκες, ο συνδυασμός ενός οδηγού που «αισθανόταν» πολύ καλά το αυτοκίνητό του (δεν είναι τυχαίο ότι η Volvo αρχικά τον είχε προσλάβει ως δοκιμαστή)
κι ενός μοντέλου με παροιμιώδη αντοχή και αξιοπιστία, τυπικά χαρακτηριστικά έως και σήμερα σε όλη την γκάμα της Volvo.
Ασφαλώς δεν είναι τυχαίο ότι, ακόμη και στις μέρες μας, παραμένουν σε κυκλοφορία χιλιάδες Volvo 122 ή απλώς Amazon,
όπως τα γνωρίζει όλος ο κόσμος, έστω κι αν η επίσημη χρήση αυτού του ονόματος περιορίστηκε στις σκανδιναβικές χώρες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ίδιο αυτοκίνητο που νίκησε σε εκείνο το Acropolis κατέκτησε την επόμενη χρονιά το Ράλι Σουηδίας,
προσθέτοντας ένα ακόμη παράσημο στη μυθική αξιοπιστία των Volvo!

Ο Κάρλ-Μάγκνους Σκογκ, στα 90 του πια, ζει στη Σουηδία, λίγο έξω από το Γκέτεμποργκ.
Ο μεγάλος του αντίπαλος, Έρικ Κάρλσον, έφυγε από τη ζωή μόλις πριν λίγες μέρες, σε ηλικία 86 ετών.

Και ένα σχετικό video:
https://www.youtube.com/watch?v=B49FO3cGgr0

Πηγή: Defence
V50 D2 SPORT


Επιστροφή σε “Άλλα θέματα αυτοκίνησης”



Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 17 επισκέπτες