Νομικά Θέματα

Άβαταρ μέλους
iatroud
T5
Δημοσιεύσεις: 2031
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 22:47
Τοποθεσία: Καλλιθέα, Αθήνα
Επικοινωνία:

Νομικά Θέματα

Δημοσίευσηαπό iatroud » 25 Μάιος 2010, 20:33

Δύο χρόνια η προθεσμία για αντικατάσταση ελαττωματικού αυτοκινήτου
http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=138764&cid=12
Δημήτρης, S40 1.6 kinetic MY10
www.iatroud.gr

Άβαταρ μέλους
iatroud
T5
Δημοσιεύσεις: 2031
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 22:47
Τοποθεσία: Καλλιθέα, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Νομικά Θέματα

Δημοσίευσηαπό iatroud » 25 Μάιος 2010, 20:35

PERRY έγραψε:Βασει του Ν/Δ Κ4/585/76 δεν καλύπτονται οι ζημιές που προξενούνται σε τρίτους αλλά και στο ασφ/νο
όχημα, όταν αυτό συμμετέχει- λαμβάνει μέρος σε αγώνες-αναβάσεις-τέστ δοκιμασίας κ.λπ. εντός η εκτός πίστας
αγώνων ή/και αναμετρήσεων ή αυτοσχέδιων αγώνων.
Εξαιρούνται πάσης φύσης Υ.Ζ ή/και Σ.Β. ακόμη και εάν ο ιδιοκτήτης έχει καλύψει με Σ/Λ τις
Ζημιές Ιδίου οχήματος (Μικτή ασφάλιση).

ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ
Περικλής.
Δημήτρης, S40 1.6 kinetic MY10
www.iatroud.gr

Άβαταρ μέλους
iatroud
T5
Δημοσιεύσεις: 2031
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 22:47
Τοποθεσία: Καλλιθέα, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Νομικά Θέματα

Δημοσίευσηαπό iatroud » 13 Οκτ 2010, 21:37

Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την οδική ασφάλεια. Δείτε αναλυτικά τι προβλέπει...
Η θέσπιση ελεγκτικού μηχανισμού για τη σωστή λειτουργία των ΚΤΕΟ, η καθιέρωση Κάρτας Ελέγχου Θορύβου για τα δίκυκλα, η σύνδεση της ανανέωσης του ασφαλιστηρίου με την επίδειξη της κάρτας του ΚΤΕΟ, αλλά και το σαφάρι της τροχαίας για τον εντοπισμό των οχημάτων που δεν έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο, είναι ορισμένα από τα μέτρα που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για την οδική ασφάλεια, το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή.

Σύμφωνα με τα όσα έχει δηλώσει ο αρμόδιος υπουργός Δημήτρης Ρέππας, κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου, περίπου το 40% των οχημάτων, δηλαδή 2,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ, με αποτέλεσμα, εκτός των άλλων το δημόσιο να ζημιώνεται περίπου 14 εκατομμύρια ευρώ, αν υπολογίσει κανείς το παράβολο των 40 ευρώ για τον έλεγχο και των 9 ευρώ για την κάρτα καυσαερίου.

Το νομοσχέδιο μεταξύ άλλων προβλέπει ότι :

- Για την ανανέωση ή έκδοση του ασφαλιστηρίου ο ιδιοκτήτης είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει την κάρτα Ελέγχου ΚΤΕΟ.

- Επίσης, για να περάσει ένα όχημα από ΚΤΕΟ, ο ιδιοκτήτης πρέπει να επιδείξει το ασφαλιστήριο.

- Για τα περίπου 1,4 εκατομμύρια δίκυκλα και τρίκυκλα θεσπίζεται Κάρτα Ελέγχου Θορύβου ΚΕΘ.

- Το πρόστιμο για όσους δεν έχουν ΚΕΘ ορίζεται στα 150 ευρώ.

- Μειώνεται από 400 σε 50 ευρώ το πρόστιμο για όσους δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, στην περίπτωση που ο οδηγός εντός δεκαημέρου προσκομίσει δελτίο τεχνικού ελέγχου.

- θεσπίζεται ελεγκτικός μηχανισμός που θα διασφαλίζει τη σωστή λειτουργία των ΚΤΕΟ με στόχο την τεχνική αρτιότητα των οχημάτων που κυκλοφορούν και τον καθορισμό κυρώσεων.

Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει επίσης την απελευθέρωση της αγοράς των αερίων καυσίμων και απλοποίηση της διαδικασίας ίδρυσης και λειτουργίας πρατηρίων και συνεργείων υγραερίου και φυσικού αερίου και την μείωση της ελάχιστης απόστασης ασφαλείας μεταξύ των πρατηρίων υγρών καυσίμων από τα 200 στα 50 μέτρα, απόσταση που ενδέχεται όμως να αυξηθεί στα 70 μέτρα. Διατηρείται, ωστόσο η απόσταση των 50 μέτρων λειτουργίας τους από χώρους μαζικής προσέλευσης και συνάθροισης.

http://www.newsit.gr/default.php?pname= ... 87&catid=3
Δημήτρης, S40 1.6 kinetic MY10
www.iatroud.gr

Άβαταρ μέλους
iatroud
T5
Δημοσιεύσεις: 2031
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 22:47
Τοποθεσία: Καλλιθέα, Αθήνα
Επικοινωνία:

Αποζημίωση γιατί ο αερόσακος προκάλεσε εγκαύματα σε μία οδηγ

Δημοσίευσηαπό iatroud » 25 Ιαν 2011, 00:35

Ο Άρειος Πάγος (απόφαση 1375/2010) επιδίκασε αποζημίωση σε οδηγό για χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης και για υλικές ζημιές, καθώς κατά τη σύγκρουση του αυτοκινήτου της, ο αερόσακος του οδηγού άνοιξε μεν αλλά προκάλεσε εγκαύματα δεύτερου βαθμού στη θωρακική χώρα της οδηγού.

Ειδικότερα, το 2003 ενώ οδηγούσε το αυτοκίνητό της, γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, στην οδό Εγνατίας του Δήμου Ρίου (κατοικημένη περιοχή), χωρίς να φορά ζώνη ασφαλείας, όπως δεν φορούσε και η συνοδηγός και κόρη της, εισήλθε αντίθετα σε μονόδρομο και συγκρούστηκε μετωπικά με άλλο αυτοκίνητο το οποίο κινείτο κανονικά. Κατά τη σύγκρουση ενεργοποιήθηκε ο αερόσακος του οδηγού, αλλά τις προκάλεσε "εγκαύματα δεύτερου βαθμού στο πρόσθιο θωρακικό τοίχωμα". Η οδηγός διεκδικούσε δικαστικά από τη αυτοκινητοβιομηχανία το ποσό των 36.000 ευρώ.

Σημειώνεται στην δικαστική απόφαση ότι ο "οδηγός χρήσεως" της κατασκευάστριας αυτοκινητοβιομηχανίας αναφέρει ότι "η ενεργοποίηση του αερόσακου συνοδεύεται από διάχυση ακίνδυνου καπνού και από ένα θόρυβο λόγω της έκρηξης της πυροτεχνικής κάψουλας".

Επίσης, σημειώνεται στην αρεοπαγιτική απόφαση ότι ο "οδηγός χρήσεως" αναφέρει σε περίπτωση βλάβης του συστήματος λειτουργίας του αερόσακου, ενεργοποιείται - ανάλογα με το μοντέλο του αυτοκινήτου - είτε προειδοποιητική λυχνία, είτε μήνυμα στο ταμπλό του αυτοκινήτου".

Σύμφωνα με την Δικαιοσύνη "ο τραυματισμός οφείλεται σε πραγματικό ελάττωμα κατά την κατασκευή του αερόσακου του οχήματος και δη σε ανεπάρκεια του συστήματος φίλτρανσης της χημικής ουσίας (καύσιμο) που παράγει το αέριο πλήρωσης του αερόσακου".

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα -συνεχίζει η δικαστική απόφαση- "το φίλτρο του αερόσακου δεν κατακράτησε επαρκώς τα σωματίδια του καυσίμου και των υποπροϊόντων της ανάφλεξης, με αποτέλεσμα αυτά να εκτοξευθούν από το θάλαμο ανάφλεξης μαζί με το παραγόμενο αδρανές αέριο και στη συνέχεια διέφυγαν στο εξωτερικό του αερόσακου από την οπή που διαθέτει για την εκτόνωση του αερίου και ήλθαν σε επαφή με το δέρμα της οδηγού οπότε και προκάλεσαν το έγκαυμα".

Την ύπαρξη του κατασκευαστικού ελαττώματος του αερόσακου την επιβεβαίωσε και πραγματογνώμονας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, όπως αναφέρει ο Άρειος Πάγος, ο οποίος στην πραγματογνωμοσύνη του αναφέρει ότι τα εγκαύματα οφείλονται στη χημική ουσία, με την οποία ήλθε σε επαφή η οδηγός.

Το Εφετείο δέχθηκε, όπως και ο Άρειος Πάγος, ότι από την ελαττωματική λειτουργία του αερόσακου υπάρχει παράνομη και υπαίτια (αμελής) συμπεριφορά της κατασκευάστριας εταιρείας η οποία επισύρει την αδικοπρακτική ευθύνη της για βλαπτική ελαττωματικότητα του προϊόντας, το οποίο προμηθεύτηκε η παθούσα οδηγός. Το ελαττωματικό προϊόν ήταν ανασφαλές και επικίνδυνο για την υγεία της οδηγού, προσθέτει η αρεοπαγιτική απόφαση.

Πάντως, ο Άρειος Πάγος έκρινε ότι η οδηγός είναι συνυπαίτια κατά 50% στον τραυματισμό της, καθώς δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας, όπως αποδείχθηκε. Η παράλειψη αυτή της οδηγού, αναφέρει ο Άρειος Πάγος, συνετέλεσε στη μεγαλύτερη προσέγγιση του σώματός της στην πηγή εκτόξευσης των καυστικών αεριών και στην ανάλογη μεγέθυνση των δυσμενών συνεπειών σε βάρος της.

http://www.newsit.gr/default.php?pname= ... 55&catid=3
Δημήτρης, S40 1.6 kinetic MY10
www.iatroud.gr

Άβαταρ μέλους
georgosk
T4
Δημοσιεύσεις: 1241
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 14:55
Τοποθεσία: Πάτρα

Re: Αποζημίωση γιατί ο αερόσακος προκάλεσε εγκαύματα σε μία οδηγ

Δημοσίευσηαπό georgosk » 26 Ιαν 2011, 10:17

iatroud έγραψε:....Ειδικότερα, το 2003 ενώ οδηγούσε το αυτοκίνητό της, γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, στην οδό Εγνατίας του Δήμου Ρίου (κατοικημένη περιοχή), χωρίς να φορά ζώνη ασφαλείας, όπως δεν φορούσε και η συνοδηγός και κόρη της, εισήλθε αντίθετα σε μονόδρομο και συγκρούστηκε μετωπικά με άλλο αυτοκίνητο το οποίο κινείτο κανονικά. ....


Καλά ο Άρειος Πάγος καταδίκασε την εταιρεία για την ελαττωματική λειτουργία του αερόσακού, αυτήν την άσχετη την αφήνει ακόμα να κυκλοφορεί στους δρόμους :whatever Όχι τίποτε άλλο αλλά είναι και στην ευρύτερη περιοχή της Πάτρας. :o ΚΙΝΔΥΝΕΥΩ :mrgreen:

Έλεος κάνουμε όλα τα απίθανα και στραβά στο δρόμο και μετά φταίνε οι εταιρείες που δεν έφτιαξαν ένα αυτοκίνητο αρκετά ικανό για να καλύψει τον εγκληματικό τρόπο που οδηγούμε. Μοιάζει με εκείνο το παλιό που έλεγε ένας μηχανόβιος "εκεί που πήγαινα με 200 εμφανίστηκε από το πουθενά μία κολώνα, τι να έκανα;..." :doh
Πάντα φταίνε οι άλλοι….

Τέλος πάντων κρίμα για την ζημία που έπαθε η γυναίκα αλλά ο τρόπος που οδηγούσε ήταν επικίνδυνος και θα μπορούσαν να είχαν συμβεί και χειρότερα π.χ. να παρασύρει κανένα παιδάκι...
Εικόνα S40 1,8 Momentum MY08

Άβαταρ μέλους
iatroud
T5
Δημοσιεύσεις: 2031
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 22:47
Τοποθεσία: Καλλιθέα, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Αποζημίωση γιατί ο αερόσακος προκάλεσε εγκαύματα σε μία οδηγ

Δημοσίευσηαπό iatroud » 26 Ιαν 2011, 22:53

georgosk έγραψε:..αυτήν την άσχετη την αφήνει ακόμα να κυκλοφορεί στους δρόμους

άσχετη στην οδήγηση, γάτα στα δικονομικά ο δικηγόρος της όμως, όπως τουλάχιστον αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος..
georgosk έγραψε: Έλεος κάνουμε όλα τα απίθανα και στραβά στο δρόμο και μετά φταίνε οι εταιρείες που δεν έφτιαξαν ένα αυτοκίνητο αρκετά ικανό για να καλύψει τον εγκληματικό τρόπο που οδηγούμε ... π.χ. να παρασύρει κανένα παιδάκι...

η volvo για κάτι τέτοια ανέπτυξε το city safety και το pedestrian detection with full auto brake!! το μόνο που μένει είναι να αγοράσει η κυρία ένα S60! :applause
Δημήτρης, S40 1.6 kinetic MY10
www.iatroud.gr


Επιστροφή σε “Άλλα θέματα αυτοκίνησης”



Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 16 επισκέπτες